رسته‌ها

آریای توانا: کتاب کار برای کنترل اضطراب کودکان

آریای توانا: کتاب کار برای کنترل اضطراب کودکان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
نویسنده:
مترجم:
پگاه صیدی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
تصویرگر: آندریا چمبرلی

یادداشت نویسنده:
این کتاب به منظور کنترل اضطراب در کودکانی نوشته شده است که در دامنه سنی پنج تا یازده سال قرار دارند. داستان اصلی کتاب مستقیماً با مفاهیم تخصصی بخشهای عملی آن ارتباط دارد؛ با این حال بخش داستانی آن میتواند به تنهایی منبعی باشد برای افزایش درک کودکان در این اثر، مفاهیم ملموس و ساده شده تا کودکان راحت تر مطالب را درک کنند.
هر کودکی که از این کتاب استفاده میکند نیازمند راهنمایی و نظارت یکی از والدین مشاور مربی و یا سایر افراد متخصص در این زمینه است. نباید از کودکان انتظار داشت بتوانند تنها و بدون راهنمایی از این کتاب استفاده کنند اگرچه مفاهیم کتاب تا حد ممکن ساده شده اند تا کودک بتواند به تنهایی نیز از آن استفاده کند؛ با این حال به منظور بهره مندی از فواید کتاب و اطمینان از اثر بخشی آن، نظارت فردی بزرگسال و متخصص پیشنهاد میشود همچنین زبان این اثر بسیار فراگیر است. به عنوان مثال ارجاعهای مختلفی برای ارائه دادن مفهوم «نگرانی استفاده شده است در سرتاسر کتاب برای اشاره به اضطراب» از عبارت احساسهای بزرگ استفاده شده است. این کار به کودکان اجازه میدهد تا تعابیر خاص خودشان را از احساس اضطراب با آنچه در کتاب ذکر شده منطبق کنند. برای برخی کودکان اضطراب به معنی عصبانیت است یا برای برخی به معنی غمگینی شدید. اگرچه اصطلاح احساسهای بزرگ بسیار گسترده است فردی که راهنمای کودک است لازم است در عین حال که روی ریشه اضطراب کودک متمرکز است به او کمک کند تا ارتباط بین این حالات هیجانی را شناسایی کند.
رهنمودهای اصلی این کتاب برای مدیریت اضطراب در کودکان، جذابیت درگیر کردن کودک و برقراری رابطه دوستانه با اوست مفاد به کار گرفته شده در این کتاب برای کودکانی که از اختلالات اضطرابی رنج میبرند نمیتواند به تنهایی جایگزین خدمات مشاوره ای و خدمات سلامت روان باشد، اما میتواند همزمان با آن به کار گرفته شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
91
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Amireketabkhan
Amireketabkhan
1402/06/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آریای توانا: کتاب کار برای کنترل اضطراب کودکان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آریای توانا: کتاب کار برای کنترل اضطراب کودکان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک