رسته‌ها
کوروش کبیر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
نویسنده:
درباره:
کوروش کبیر
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 9 رای
موضوع کتاب کوروش کبیر در مورد زندگانی و پادشاهی کوروش سرسلسله پادشاهی هخامنشیان است که توسط دکتر شیرین بیانی در سال ۱۳۵۹ تالیف و انتشارات شورای مرکزی جشن شاهنشاهی ایران آن را به چاپ رسانده است.

از متن کتاب:
زندگی کوروش مانند اغلب قهرمانان تاریخ کهن با افسانه آغاز می گردد و نیز با افسانه پایان می پذیرد افسانه تولد او که جد او در خواب میبیند که از بطن دخترش تا کی سرزده، که بر سراسر دنیا سایه افکنده نمودار قدرت و اهمیت این شخصیت بزرگ تاریخی است، و افسانۀ مرگ وی که در سرزمینهای دور دست شرق اتفاق می افتد، و چگونگی آن بر ما معلوم نیست حاکی از ابهام پایان زندگی اوست. ولی حقیقت تاریخ چنین است که از ازدواج کمبوجیه پارسی با دختر آستیاگ، شاه ماد کوروش به دنیا آمده است و اهمیت این خاندان در ابتدای حکومت از وصلت با خانواده سلطنی ماد، افزایش می یابد.
اقوام آریایی پارسی که به دنبال مهاجرت خود، در پارسوماش، یکی از ایالات ،عیلام مسکن ،گرفتند به تدریج از ضعف عیلام استفاده کردند و در قرن هشتم قبل از میلاد حکومتی کوچک تشکیل دادند که زمانی که کوروش به جای کمبوجیه به حکومت رسید (سال ۵۵۰ ق. م ) علاوه بر پارسوماش ، ایالات انزان و پارسه را نیز از پدر به ارث برد و با آن که مقام نیای خویش را به رسمیت می شناخت و تحت تابعیت وی به سر میبرد خود را شاه بزرگ هخامنشی » می دانست...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
22
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1402/06/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کوروش کبیر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
964 کیلوبایت
کوروش کبیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک