رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

بازار تبریز در گذر زمان

بازار تبریز در گذر زمان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
ب‍ررس‍ی اوض‍اع ت‍اری‍خ‍ی‌، اق‍ت‍ص‍ادی‌، س‍ی‍اس‍ی‌، اجتماعی بازار تبریز

بخشی از کتاب:
نطفه بازار تبریز در ایران زمانی بسته شد که تبریز مورد توجه خانان بزرگ از روزگار سلجوقیان و خوارزمشاهیان، سپس در دوران مغول قرار گرفت. در این دوره از دوران تاریخی آذربایجان، تبریز یک شخصیت سیاسی نظامی و اقتصادی خاصی در میان شهرهای منطقه کسب کرد بخصوص در زمان غازان خان که تبریز به اوج شکوفائی و قدرت خود در سایه امنیت حاکم بر آذربایجان رسید.
آنچه از نوشته های جهانگردان اسلامی آمده ، تبریز را ده دروازه بود که این دروازهها شبها بسته میشد و روزها به روی مسافران و کاروانیان و کالاهای وارداتی باز میگشت هر روز هزاران نفر برای کسب وکار و دادوستد وارد شهر میشدند. در مسیر گذرهای شهر تبریز بسوی دروازه ها، دهها میدان عمومی احداث گردید که هر کدام از این میدانها را کاروانسراهای متعددی فرا می گرفتند و در این کاروانسراهای دو یا سه طبقه هم برای مسافران و هم برای چهارپایان برای کالاعای تجارتی و انبارها بنا گردید...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
melorin
melorin
1402/07/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازار تبریز در گذر زمان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بازار تبریز در گذر زمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک