رسته‌ها
عشاق نامدار - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
کتاب عشاق نامدار فرانسه و روسیه به قلم ذبیح‌الله منصوری، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه مشهور از نویسندگان نامی است که زندگی خصوصی پادشاهان و بزرگان کشورهای اروپایی را در قرن‌های 16 تا 19 روایت می‌کند.
آغاز کتاب از زمان لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه است و در ادامه ماجراهای زندگی شخصی نوه وی یعنی لویی پانزدهم بازگو می‌گردد، کسی که برای دست یافتن به خواسته‌ها و هوس‌های خود مرتکب هر عمل زشتی می‌شود. در این بخش زندگی مادام دو پمپادور و مادام دوباری از جمله معشوقه‌های این پادشاه هوسران نیز به نمایش درمی‌آید.
نوبت سلطنت‌نشینی لویی شانزدهم در فرانسه فرامی‌رسد. فساد موجود در دربار این کشور، باعث می‌شود مردم و به‌خصوص همسر پادشاه ماری آنتوانت انقلاب فرانسه را رقم بزنند، اما در نهایت لویی شانزدهم و ماری آنتوانت توسط گیوتین کشته می‌شوند.
وصف زندگی مردان معروف انقلاب فرانسه همچون مارا، دانتون، روسپیر و... و انحراف‌های اخلاقی آنان بخش دیگر این کتاب است. زندگی ملکه روسیه یعنی کاترین دوم و بیان هوسرانی‌های او یک فصل از این اثر را در بر می‌گیرد. بخش عمده کتاب پیش رو به زندگی ناپلئون بناپارت و همسرش ژوزفین می‌پردازد و در میان رویدادهای تاریخی آن روزگار، زندگی خصوصی این پادشاه و همسرش و هوسرانی‌های او نشان داده می‌شود و سرانجام بخش پایانی کتاب به زندگی ناپلئون سوم اختصاص دارد.
ذبیح‌الله منصوری به داستان‌های این کتاب لقب یادداشت‌های تاریخی داده است، چرا که این نوشته‌ها توسط افراد مختلفی از شخصیت‌ها و رجال برجسته و فرمانروایان تا آشنایان، نزدیکان و خدمتگزاران آنان نگاشته شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
564
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shahroozsam
shahroozsam
1402/05/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عشاق نامدار - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
3
عشاق نامدار - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک