رسته‌ها

ضوابط بهره برداری، ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی

ضوابط بهره برداری، ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
تدوین: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

ضوابط بهره‌برداری، ارزیابی و درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اجرای تبصره ۱ ماده ۱۰ آئین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها در شهریورماه سال ۱۳۹۸ توسط اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در ۶ سرفصل تهیه و تدوین شده است.
قامتگاه های بوم گردی به سه درجه، درجه یک، درجه دو، درجه سه دسته بندی می‌شوند. مبنای درجه بندی آنها، بر اساس امتیاز های کسب شده در ارزیابی توسط کارشناسان می باشد. فرآیند امتیاز دهی به این صورت است که ، ۳۰ درصد از کل امتیازات مربوط به ساختمان، تجهیزات و خدمات ، ۳۰ درصد مربوط به نیروی انسانی و ایمنی و بهداشت و ۴۰ در صد از کل امتیازات مربوط به پایداری و رعایت اصول زیست محیطی و ابعاد فرهنگی می‌باشد.
سیستم امتیاز دهی برای تمام آیتم ها از صفر تا ده است. اقامتگاه های درجه سه باید از تمام آیتم ها حداقل امتیاز ۱ و از میانگین تمام آیتم ها امتیاز ۲ را کسب نماید. اقامتگاه های درجه دو باید از تمام آیتم ها حداقل امتیاز ۴ و در میانگین کل امتیازات حداقل امتیاز ۵ را کسب نماید و در نهایت اقامتگاه های درجه یک باید از تمام آیتم ها حداقل امتیاز ۷ و در میانگین کل امتیازات باید حداقل ۸ امتیاز باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
38
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Dariushbook23
Dariushbook23
1402/05/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ضوابط بهره برداری، ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ضوابط بهره برداری، ارزیابی و درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک