رسته‌ها

عرفان اسلامی: شرحی جامع بر صحیفه سجادیه- جلد ۴

عرفان اسلامی: شرحی جامع بر صحیفه سجادیه- جلد ۴
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 3.5
با 8 رای
همکاران نویسنده: محمدرضا آشتیانی، محمدجواد ارسطا، سیدعبدالمهدی توکل، سعید داودی، محمدجواد رودگر، احمد قدسی

عارفان بزرگ اسلامی از طریق شناخت صفات جمال و جلال الهی و تهذیب نفوس و خودسازی، سیر و سلوک الی الله را پیموده اند و دستورهایی از متون اسلامی استخراج کرده، در اختیار رهروان نهاده اند که شرح دستورات مهم آنها در این کتاب آمده است تا با آموزه های خود عاشقان سرچشمه بقا را رهبری کنند و آنها را به مقام «النفس المطمئنه» برسانند. در برابر این گروه جمعی از شیاطین انس و جن در گذرگاه های حساس زندگی نشسته اند تا راه آن معبود بی همتا را به روی سالکان طریق و رهروان راه ببندند و از صراط مستقیم منحرفشان سازند و به دوزخی که آتش سوزانش روح و جان را قبل از جسم می سوزاند گرفتار سازند.
این بیراهه ها برای وصول به اهداف مادی و شهوات شیطانی و گاه به منظور اهداف شوم سیاسی سازمان یافته و با نهایت تأسف گروهی از جوانان را در خود غرق کرده است. در این کتاب عمده ترین این عرفان های کاذب و ویرانگر مورد بحث قرار گرفته و هشدارهای لازم داده شده است.
از طرفی جایگاه، اهمیت، آثار و برکات دعا در فرهنگ اسلامی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته، آداب و شرایط انجام این فریضه مهم و دیگر مسائل مرتبط با امر دعا برای مخاطب بیان شده است.
همچنین اسناد صحیفه سجادیه به طور جامع مورد بررسی قرار گرفته، و تاریخچه آن تبیین شده و با گوینده آن یعنی امام سجاد علیه السلام آشنایی بیشتر حاصل شده و مسیر برای شرح دعاهای صحیفه سجادیه و استخراج گوهرهای عرفانی، اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی هموار گردیده است.
کتابی که در پیش رو دارید بدون مبالغه از پرمحتواترین کتابها، در زمینه عرفان اسلامی و شاخ و برگهای آن و طرق سیر و سلوک الی الله است؛ کتابی است که با کمک و همکاری گروهی از اندیشمندان حوزوی با توجه به منابع معتبر اسلامی به بار نشسته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
429
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1402/03/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عرفان اسلامی: شرحی جامع بر صحیفه سجادیه- جلد ۴

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
عرفان اسلامی: شرحی جامع بر صحیفه سجادیه- جلد ۴
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک