رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دایره المعارف شیطان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
وی‍رای‍ش و م‍ق‍دم‍ه‌: اب‍راه‍ی‍م ن‍ب‍وی‌

آمبروزبیرس (طنزپرداز آمریکایی) در مجموعه "دایره‌المعارف شیطان" شرح و توضیح پاره‌ای از واژگان و عبارات را در قالب طنز فراهم آورده است. ترجمه حاضر نیز برحسب الفبای فارسی تدوین گردیده ضمن آن که مقدمه‌ای از سید ابراهیم نبوی درباره نویسنده و آثارش به چاپ رسیده است.
كتابی كه بعدها با عنوان «فرهنگ شیطان» منتشر شد در واقع ستونی است كه آمبروز بیرس در سال ۱۹۰۶ نگارش آن را آغاز كرده و نام «واژه‌نامه آدم بدبین» را برای آن انتخاب كرد اما ظاهرا در آن زمان چند روزنامه‌نگار دیگر هم شروع به نوشتن واژه‌نامه‌های طنز كرده بودند، بدین‌ترتیب بیرس برای از میان بردن شباهت نامِ كتاب خود با دیگران، عنوان «فرهنگ شیطان» را برای مجموعه واژه‌های خود برگزید. در این فرهنگ لغات ، واژه ها معانی بسیار متفاوتی پیدا می کنند و در نهایت تصویری طنز گونه و تلخ از واقعیت واژه ها از نظر نویسنده به دست می دهد. البته انتساب لاین لغت نامه به شطان دقیقا همان چیزی نیست که بیرس می پسندید اما از آنجا که نام مورد پسند خودش را دیگران استفاده کردند ناچار شد نام کتابش را تغییر دهد و شاید این نام دوم بسیار جذاب تر هم باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1402/01/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دایره المعارف شیطان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دایره المعارف شیطان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک