رسته‌ها

فرهنگ اندیشه انتقادی: از روشنگری تا پسامدرنیته

فرهنگ اندیشه انتقادی: از روشنگری تا پسامدرنیته
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 5 رای
کتاب «فرهنگ اندیشه‌ی انتقادی» را «مایکل پین» نوشته و «پیام یزدانجو» ترجمه کرده است. این کتاب اندیشه‌ی انتقادی را از روشنگری تا پسامدرنیته بررسی می‌کند. در توضیحات پشت جلد آمده است: «کتاب دانش‌نامه‌ی استثنایی و حاصل کار نزدیک به ۱۲۰ تن از استادان، نویسندگان و پژوهشگران برجسته و اغلب نام‌آشنای معاصر بوده، گستره‌ی فکری و فرهنگی چشم‌گیری، از عصر روشنگری تا دوران پسامدرن را دربرمی‌گیرد. این دانش‌نامه مهم‌ترین و موثرترین متفکران، مفاهیم و مکاتب، در عرصه‌های گوناگونی چون فلسفه، ادبیات، جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی، روان‌کاوی و هنر را در راستای نگره‌هایی نظیر پدیدار‌شناسی، ساختارگرایی، فمینیسم، پساساختارگرایی، و پسامدرنیسم معرفی و تشریح می‌کند. مقالات فرهنگ اندیشه‌ی انتقادی همچنین نماینده‌ی دیدگاه‌های شماری از مهم‌ترین منتقدان معاصر است، ازاین‌رو دانش دوچندانی را به خواننده ارزانی می‌کنند.»

پیام یزدانجو؛ نویسنده و مترجم، ترجمه‌ی کتاب «فرهنگ اندیشه‌ی انتقادی» را به عنوان هدیه‌ی نوروزی، به صورت رایگان در اختیار خوانندگان گذاشت. این کتاب پیش‌تر با همین عنوان در سال ۱۳۸۲ توسط نشر مرکز منتشر شده بود. در این نسخه، مجموعه مقالاتی به آن اضافه و با ویراست دوم، ارائه شده است.

«سالیانی از عمر من صرف ترجمه‌ی «فرهنگ اندیشه‌ی انتقادی» و بازخوانی و به‌روزآوری آن شد. خوش‌حال ام که ویراست دوم کتاب، با حجمی حدود هزار صفحه، بالاخره آماده‌ی انتشار شد تا به رایگان در اختیار خوانندگان قرار دهم. این هدیه‌ی نوروزی من به شما است. هدیه‌ی شما به من هم هدیه کردن کتاب دیگری، به انتخاب خودتان، به دوستان‌تان خواهد بود – و اگر انتخاب‌تان از کتاب‌های من باشد، پیش‌نهاد خودم رمان «روزها و رویاها» و مجموعه داستان «باران بمبئی» است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1031
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1402/01/09
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ اندیشه انتقادی: از روشنگری تا پسامدرنیته

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگ اندیشه انتقادی: از روشنگری تا پسامدرنیته
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک