رسته‌ها
اخلاق نموداری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
کتاب اخلاق نموداری نوشته‌ی جلال نبی، ضمن بیان آثار و مفاسد رذایل اخلاقی، به معرفی راه‌های درمان آن با استفاده از کتاب معراج السعاده ملا‌ احمد نراقی به صورت نموداری می‌پردازد.
نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است؛ قرآن کریم کتاب هدایت و نور و عمل به معارف آن موجب رستگاری و سعادت است. خداوند متعال در این معجزه ماندگار، مطالب پراهمیت خود را با تاکیدات و سوگندهای گوناگون بیان کرده تا بندگان را متوجه اهمیت آن کند.
اما بیشترین سوگندهای قرآن در کجای کتاب آسمانی و برای بیان چه مطلب مهمی آورده شده؟ پاسخ این است که بیشترین سوگندهای قرآن در سوره شمس آمده و خداوند متعال بعد از ۱۱ سوگند و با تاکیدات فراوان، تزکیه نفس را عامل فلاح و رستگاری و عدم پاک کردن نفس از رذایل اخلاقی را عامل خسران ابدی معرفی می‌کند هم چنین پیامبر اکرم (ص) نیز در روایتی هدف از بعثت خود را به کمال رساندن مکارم اخلاق می‌داند، “انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق”.
لذا تزکیه نفس و زدودن رذایل اخلاقی از قلب و روح، انسان را به سعادت ابدی می‌رساند و لازمه رسیدن به آن، شناخت رذایل و راهکارهای درمان آن و علمی که به بیان این مطالب می‌پردازد علم اخلاق است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
137
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
jnabi
jnabi
1401/11/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اخلاق نموداری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اخلاق نموداری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک