رسته‌ها
ظلمت در نیمروز
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
ظلمت در نیمروز یکی از زیباترین رمان‌های سیاسی زمانه ماست. روایتی داستانی از واقعیتی تاریخی است به قلم یک عضو سابق حزب کمونیست با نگاهی منحصربه‌فرد به وضعیت سیاسی ناپایدار اتحاد جماهیر شوروی در اواخر دهه ۱۹۳۰.
حوادث و وقایع شرح داده شده در این کتاب واقعا اتفاق افتاده اند، ولی اسامی قهرمانان داستان متعلق به افراد حقیقی نیستند. سرنوشت انسانی مانند ن. س. روباشف ترکیبی از زندگی انسان هایی است که قربانی دادگاههای مسکو شده اند . نویسنده شخصا تعداد زیادی از این قربانیان را می شناخته است و بیادبود خاطره هاشان این کتاب به آنان تقدیم می گردد.
ظلمت در نیمروز حکایت زندگی کسانی است در روزگاری غریب که نان را به تساوی می خواستند و نوخواستگانی از راه نرسیده در این راه، کرامت و آزادی انسان را لگدمال کردند. رویارویی آرزوهای نیک اندیشانه انسان هایی که دل در گرو آرمانی عدالت خواهانه نهاده بودند با شقاوت عریان قدرت پرستانی که بر این خوان سور، عزای انسان در خلوت کشته را به شادخواری نشسته اند؛ داستان مسخ آدمها، خودزنی، رذالت و نامردمی. آنها که بر نمی تافتند، حتی در خلوت خویشان خود آمین را با ترس بر زبان می راندند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
233
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1401/11/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ظلمت در نیمروز

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ظلمت در نیمروز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک