رسته‌ها
سرنوشتی دیگر: مجموعه شعر
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 3 رای
«سرنوشتی دیگر»، مجموعه شعر صالح‌محمد خلیق، شاعر معاصر افغانستان، از سوی انجمن نویسندگان بلخ با طراحی روی جلد توسط ژکفر حسینی و روی‌آرایی سیدعلی موسوی کوروشیان در سال ۱۳۹۵ هجری خورشیدی در ۷۸ صفحه به قطع رقعی و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در کابل به چاپ رسیده است و دربرگیرنده مقدمه‌‌ای از دکتر عبدالسمیع حامد و ۳۰ غزل و ۶ دوبیتیِ شاعر است.
در بخشی از مقدمه دکتر عبدالسمیع حامد بر این مجموعه شعر آمده است: «خلیق دوربینی زبانی بر گردن عاطفه انداخته و از لحظه‌ها فیلم‌های شاعرانه می‌گیرد؛ فیلم‌هایی که با توانایی تدوین می‌شوند و بر دیوار شبکه‌های اجتماعی و پرده کتاب‌هایش به نمایش درمی‌آیند. خلیق یک زنده‌گی شاعر است. شعرهایش پروانه‌های پرندینی استند که در زمستان به پرواز آمده اند، چشم‌های ما را می‌نوازند و دل‌های ما را گرم می‌کنند. خلیق را بخوانیم که آوازخوان دوره‌گرد کوچه‌های عشق است.»
همچنین، بیژن برناویج، یک تن از شاعران بلخ، در مقاله‌ای که زیر عنوان «نگاهی به مجموعه شعر «سرنوشتی دیگر» نگاشته و در شماره‌های ۴۱ و ۴۲ مؤرخ ۲۷ دی و ۴ بهمن ۱۳۹۵ هفته‌نامه بیدار در بلخ به چاپ رسانده است، می‌گوید: «حرکت صعودی خلیق در شعرهایش از دهه چهل به این طرف تدریجی و رو به افزایش و با پذیرش نوآوری‌های جوانان یکجا بوده است. خلیق برخلاف تمام پیشگامان معاصر، مخالف سنت‌شکنی‌های محتوایی و فرمی نبود و گاهی خود نیز تبر ابراهیم را برداشته است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
79
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
esfandyar1400
esfandyar1400
1401/06/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرنوشتی دیگر: مجموعه شعر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سرنوشتی دیگر: مجموعه شعر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک