رسته‌ها

اجرای تحقیقات پیمایشی به وسیله ایمیل و وب

اجرای تحقیقات پیمایشی به وسیله ایمیل و وب
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
رايانه‌هاي شخصي ارزان و رشد روزافزون اينترنت در خلال دهه گذشته روش‌هاي جديدي را در اجراي تحقيقات پيمايشي ايجاد كرده‌اند. اكنون اين امكان وجود دارد كه يك تحقيق پيمايشي کامل، صرفاً با استفاده از شبكه جهاني وب يا اي‌ميل انجام شود. ولي با توجه به اينكه معرفي تحقيقات پيمايشي پستي و تلفني براي اولين بار، مشكلاتي را به بار آورد، محققان و مجريان درصدد ارائه بهترين روش اجراي پيمايش‌هاي اينترنتي و پرسشگري برآمده‌اند تا اعتبار علمي پيمايشي‌هاي اينترنتي را آشکار كنند.
اين كتاب اطلاعات عملي مفيدي را در اختيار محققاني مي‌گذارد كه قصد دارند از اينترنت در كارهاي پيمايشي خود استفاده كنند. مؤلفان به بررسي نقاط قوت و محدوديت‌هاي گزارش شدة كاربرد اينترنت در اجراي تحقيقات پيمايشي مي‌پردازند و رهنمودهايي را در طراحي و اجراي آنها پيشنهاد مي‌كنند. اين كتاب گرچه مورد توجه پژوهشگران علوم اجتماعي و سياستگذاران عمومي است ولي مطمئناً در انواع تحقيقات پيمايشي از جمله در تحقيقات پيمايشي وزارت دفاع و نيروهاي مسلح كاربرد دارد. همچنين اين كتاب قابل استفاده بازرسان كل، مسئولان هماهنگي و برنامه‌ريزان تحقيقات پيمايشي است.
اين مطالعه توسط RAND ، به عنوان بخشي از برنامه مداوم خود، كه خود نيز حامي مالي آن بود، اجرا شده است. اين حمايت به موجب مفاد تحقيقات و توسعه مستقل قراردادهاي رند براي عمليات مرکز تحقيق و توسعه وزارت دفاع ]امريکا[ که از سوي دولت فدرال تأمين بودجه مي‌شد، فراهم شد: پروژه نيروي هوايي (با حمايت نيروي هوايي ايالات متحد)، مركز آرويو (Arroyo) (با حمايت ارتش ايالات متحد)، و مؤسسه تحقيقاتي دفاع ملي (حمايت شده از جانب وزارت دفاع، مشاوران نظامي عالي‌رتبه، يگان‌هاي متحد، و آژانس‌هاي دفاعي آمريكا). گروه آمار RAND نيز سرمايه‌گذاري مضاعفي براي پژوهش كرده ‌است.
اينترنت شيوة ارتباط ما را به شدت تغيير داده است. اجراي پيمايش‌ها ، يكي از جديدترين كاربردهاي اخير شبكه جهاني وب است. پيمايش‌هاي اينترنتي ، گرچه هنوز در آغاز راهند، به شكل روزافزوني رواج مي‌يابند، زيرا اعتقاد بر اين است كه اين شيوه سريع‌تر، بهتر، ارزان‌تر، و آسان‌تر از روش‌هاي سنتي‌ تلفني يا پستي است. براساس شواهد موجود در مطالعات موردي زندگي واقعي و ادبيات تحقيق، اين گزارش ميزان صحت اين ادعاها را مي‌سنجد؛ به ويژه مزايا و معايب كاربرد اينترنت ـ هم اي‌ميل و هم وب ـ را براي اجراي تحقيقات پيمايشي تجزيه و تحليل مي‌كند.
همچنين اين گزارش براي طراحي و اجراي پيمايش‌ها، اطلاعات عملي مفيدي را در اختيار پژوهشگراني قرار مي‌دهد كه درصدد كاربرد اينترنت در كارهاي پيمايشي‌ خود هستند يا طراحي اجراي يك تحقيق پيمايشي اينترنتي را در دستور كار دارند. ما، علاوه بر مروري بر ادبيات پيمايش‌هاي اينترنتي، اساس تجزيه و تحليل خود را بر پاية شماري از منابع ديگر از جمله مؤسساتي كه تجربه اجراي تحقيق پيمايشي را در اينترنت دارند، پژوهشگراني كه مطالعاتشان متكي بر پيمايش‌هاي وبي است و نيز تجارب فردي‌ خودمان قرار مي‌دهيم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
196
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1401/06/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اجرای تحقیقات پیمایشی به وسیله ایمیل و وب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اجرای تحقیقات پیمایشی به وسیله ایمیل و وب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک