رسته‌ها

زیست مهاجران غیرقانونی در ایران: بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار

زیست مهاجران غیرقانونی در ایران: بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
این گزارش که به قلم پیمان حقیقت‌طلب و امیرحسین چیت‌ساززاده تهیه شده است ابتدا شرحی از تفاوت پناهنده، مهاجر قانونی و غیرقانونی بر اساس معیارهای بین‌المللی ارائه شده و نگاهی به آمارها، روندها و اظهار نظرات سیاست‌گذاران در مورد مهاجران غیرمجاز در سال‌های اخیر شده است.
در ادامه نویسندگان تلاش کرده‌اند تا دلایلی را برای چرایی ورود غیرمجاز اتباع خارجی به کشور ارائه دهند و به طور مشخص یکی از دلایل عمده این موضوع یعنی قوانین موجود به‌کارگیری نیروی کار خارجی در کشور با جزییات بررسی شده است.
گام بعدی این گزارش ارائه تصویری از پدیده قاچاق مهاجر تحت عنوان «افغانی‌کشی» در استان‌های شرقی کشور و حضور این مهاجران غیرمجاز در بازار کار ایران است. با توجه به دغدغه پررنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت ساماندهی این موضوع، نهایتا مروری بر ۵ طرح و لایحه‌ای که در ۸ سال گذشته در جهت ساماندهی این موضوع در مجلس ارایه شده انجام گرفته است.
بررسی حقوقی، اقتصادی و اجتماعی موضوع در قسمت‌های فوق‌الذکر، رهنمون نویسندگان در بخش نهم گزارش برای ارایه پیشنهاد سیاستی روشنی شده است که با روشن کردن تغییرات لازم قانونی و تکالیف هر یک از دستگاه‌ها می‌تواند زمینه را برای یک تغییر سیاستی عمده و حل یک مساله پیچیده امنیتی و اجتماعی- اقتصادی را برای کشور فراهم آورد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
78
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شیعه زاده
شیعه زاده
1401/05/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زیست مهاجران غیرقانونی در ایران: بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زیست مهاجران غیرقانونی در ایران: بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک