رسته‌ها
قدرت عظیم دعا
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
متأسفانه امروز ما مسیحیان به‌خصوص کسانی که در خدمت هستند آن چنان سرگرم کارهای خدا هستیم که گاهی اصل را فراموش می‌کنیم. سامی تیپت در این کتاب می‌گوید: «نسل حاضر باید این درس را یاد بگیرد که در مقدمه کتاب دکتر جوزف استوول به ما یادآور می‌شود که کتاب قدرت عظیم دعا را مردی نوشته است که آموخته ساعت‌ها در دعا با خدا مشارکت داشته باشد. گرچه نمی‌توان این کتاب را به‌عنوان کتاب الهیاتی و یا ادبی مورد نقد و بررسی قرار دارد اما به اعتقاد من هر صفحه آن برکاتی عظیم در خود دارد و با خواندن هر خط خواننده تشویق می‌شود کتاب را کنار گذاشته و بر روی زانوانش روی خداوند را بطلبد.
کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است با عناوین، “انگیزه برای دعا”، “تعلیم روش دعا”، و “دعا و بیداری روحانی”. بخش اول به ما خاطر‌نشان می‌سازد که دعا جزو واجبات زندگی یک فرد مسیحی است و اینکه عیسی از ما دعوت می‌کند که با او در مدرسه دعا شرکت کنیم، «عیسی برای شاگردان مثلی آورد تا نشان دهد که باید همیشه دعا کنند…» (لوقا ۱۸:‏۱). کشیش سامی تیپت با مثال‌های زنده و واقعی این موضوع را بیشتر باز می‌کند.
عیسی مسیح با زندگی و تعالیم خود نمونه کاملی از دعای واقعی در اختیار ما گذاشت. در بخش دوم کتاب قدرت عظیم دعا، چارچوب دعایی که عیسی در متی ۶:‏۹-‏‏۱۴ تعلیم می‌دهد مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش دعای ربانی از نظر محتوا و موضوع تقسیم‌بندی شده و هر قسمت جداگانه بررسی می‌شود.
و در بخش آخر سامی تیپت نمونه‌هایی از بیداری‌های روحانی که در طول تاریخ به‌وقوع پیوسته را با ما در میان می‌گذارد. با بررسی این نمونه‌ها به‌وضوح می‌بینیم که میان به‌وجود آمدن روح دعا در ایمانداران و بیداری روحانی ارتباط عمیقی وجود دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
216
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
artanature
artanature
1401/03/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قدرت عظیم دعا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قدرت عظیم دعا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک