رسته‌ها

ماجراهای تن تن و میلو: هفت گوی بلورین

ماجراهای تن تن و میلو: هفت گوی بلورین
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 259 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 259 رای
هفت گوی بلورین (به زبان فرانسوی: Les Sept boules de cristal) سیزدهمین کتاب کامیک از مجموعهٔ کتابهای مصور ماجراهای تن‌تن و میلو است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۴۸ میلادی توسط هرژه نوشته، طراحی و به چاپ رسید.

بعدها دنباله‌ای بر این کتاب توسط هرژه نوشته شد و با نام معبد خورشید در سال ۱۹۴۹ به چاپ رسید.

ژرژ پراسپر رمی (۲۲ مه ۱۹۰۷ – ۳ مارس ۱۹۸۳) (مشهور به هرژه) نویسنده و کارتونیست بلژیکی بود که بیش از همه به خاطر خلق ماجراهای تن‌تن و میلو مشهور است. این اثر از مشهورترین آثار کمیک (داستان مصور) تمام تاریخ و به خصوص در تاریخ اروپا است و به خاطر آن نام هرژه در ۲۰۰۳ به تالار مشاهیر کتاب‌های کمیک اضافه شد.

هرژه آموزش رسمی هنری ندیده بود ولی پس از ترک مدرسه، ابتدا به عنوان یک گرافیست شروع به کار کرد و به دنبال آن از سال ۱۹۲۹ تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳ به خلق ماجراهای تن تن مشغول بود. هرژه در اواخر عمرش شدیدا از مخلوقش تن‌تن زده شده بود و حتی در یک مرحله از تن‌تن به خاطر فشاری که در یک عمر هنری بر رویش گذاشته بود تنفر پیدا کرده بود! گفته می‌شود که وی گاه نقاشی‌هایی می‌کشید که به نوعی تنفرش را از تن‌تن بروز بدهد. یکی از معروف ترین آن‌ها نقاشی‌ای است که تن‌تن را به صورت ارباب و خود هرژه را به شکل برده تن تن نشان می‌دهد!

هرژه در ۳ مارس ۱۹۸۳ در بلژیک از دنیا رفت. با مرگ وی آخرین کتاب تن‌تن به نام تن‌تن و هنر جدید ناتمام ماند. هر چند هنرمندان مشهوری سعی در تمام کردن آخرین داستان تن‌تن کردند, اما نتیجه آنی نشد که طرفداران بی شمار تن‌تن در انتظارش بودند. بر طبق وصیت ژرژ رمی, هیچ هنرمندی بعد از وی حق خلق داستان جدیدی از تن‌تن را نداشت و در حقیقت با مرگ وی مجموعه داستان‌های تن‌تن به پایان رسید.

از دیگر آثار هرژه می‌توان به جو، زته و جوکو و کوییک و فلوپکه اشاره کرد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
64
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shayann
shayann
1389/04/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ماجراهای تن تن و میلو: هفت گوی بلورین

تعداد دیدگاه‌ها:
9
نه فقط من بلکه افراد زیادی از ادمهای معمولی و هنرمندان این شخصیت کارتونی را دوست داشته و دارند و با ماجراهای او به نوعی در گیر و بزرگ شدند. من هنوز هم در 50 سالگی از خواندن داستانهای تن تن لذت می برم.
سلام
مجموعه کامل تن تن و میلو به زبان انگلیسی که حدودا ۶۰۰ مگابایت میشه در آرشیو بنده موجوده ، هرکس میخواد یه ایمیل بزنه هماهنگ کنیم برسونم به دستش ...
[email protected]
با تشکر
سلام و خسته نباشید
واقعا که جالب جذاب هستش
دستتان درد نکنه و موفق باشید8-)
كاش كه ادامشم توي همين كتاب بود من خيلي كنجكاوم ببينم آخرش چي ميشه ولي چون براي دانلودزندانيان معبد خورشيد وقت زيادي ميخواد اونم بدون داشتن ADSLنميتونم دانلود كنم.:-(
اینجوری تو دیدگاه ها نظر ندین چون دیدگاهایی که فقط شکلک تنها باشن ویا پینگلیش حذف می شه و ازتون امتیاز کسر می شود ... باید تاکید کنم که دیگه به گذاشتن دیدگاه امتیاز تعلق نمی گیره;-)
ممنون من از بچگی این کتاب دوست داشتم :inlove:
ماجراهای تن تن و میلو: هفت گوی بلورین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک