رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بی سوادی که حساب و کتاب سرش می شد
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
مترجم:
حسین تهرانی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نام دیگر: «دختری که پادشاه سوئد را نجات داد»

«بی سوادی که حساب و کتاب سرش می شد» چندین و چند هفته کتاب فروشی های سوئد وآلمان را در تسخیر خود داشته و نسخه ی انگلیسی اش تازه منتشرشده است. این رمان نیز به بیش از بیست زبان ترجمه شده است. یوناسن در این رمان ماجرای یک دخترِ اهلِ آفریقای جنوبی را روایت می کند که در دورانِ نژادپرستی حکومتِ این کشور طی ماجرایی یاد می گیرد بمب اتم درست کند! رمان با مهاجرت این دختر به سوئد و اتفاق هایی عجیب ادامه پیدا می کند که به شدت طنزآلود و در عین حال تاریخی هستند.

متن پشت جلد:
رئیس تازه منصوب شده‏ ی تخلیه‏ ی چاه بخش B سووتو، هرگز پا به مدرسه نگذاشته بود. از طرفی به این دلیل که مادرش مسائل دیگری را در اولویت قرار داده بود، و از طرف دیگر به این دلیل که این دختر در افریقای جنوبی به دنیا آمده بود، آن هم در اوایل دهه ی شصت که قدرتمداران عالم سیاست معتقد بودند که کودکانی از جنس نومبکو اصلاً به حساب نمی‏ آیند. نخست وزیر آن زمان به خاطر طرح این سؤال نغز، شهره ی خاص وعام بود: اصلاً چرا سیاه پوستان باید به مدرسه بروند، وقتی که به هرحال برای حمل چوب و آب خلق شده‏ اند؟

ولی او اشتباه می‏ کرد، چون نومبکو نه چوب حمل می‏ کرد و نه آب، بلکه مدفوع. با این وجود، هیچ نشانی دال بر این نبود که چنین دختر ظریف و نحیفی روزی با پادشاهان و رؤسای جمهور نشست وبرخاست کند. یا دنیایی را در ترس و وحشت نگه دارد. یا جهت‏ گیری سیاست جهانی را تحت تأثیر قرار دهد.

بخشی از کتاب:
در واقع قرعه‏ ی شانس، نصیب کارگران تخلیه‏ ی چاه بزرگ‏ ترین ناحیه‏ ی فقیرنشین افریقای جنوبی شده بود. آن‏ ها هم صاحب شغل بودند و هم سقفی بالای سرشان داشتند. با این وجود، طبق آمار هیچ آینده‏ ای نداشتند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
copyleft
copyleft
1401/01/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بی سوادی که حساب و کتاب سرش می شد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بی سوادی که حساب و کتاب سرش می شد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک