رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کلیات تاریخ فلسفه یونان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 281 رای
نویسنده:
مترجم:
حسن فتحی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 281 رای
ادورا گوتلوب تسلر بیشتر آوازه اش را وامدار نوشته هایش درباره فلسفه یونان باستان است. تسلر مجتهد و پدر تاریخ فلسفه یونان است و هر کس که پس از وی به نگارش در این حوزه پرداخته از او به عنوان یک مرجع بهره برده است. بزرگ ترین اثر تسلر فلسفه یونان در بستر تکامل تاریخی اش است که همه یا بخش هایی از آن به اکثر زبان های اروپایی ترجمه شده و جایگاه خودش را به عنوان متن معتبر تاریخ فلسفه یونانی تثبیت کرده است. آنچه خوانندگان محترم پیش رو دارند ترجمه فارسی تلخیص این کتاب سترگ است که خود مولف، ویراست نخست آن را در سال 1883 منتشر کرده است . این تلخیص بارها از سوی خود او و کسانی دیگر مورد بازبینی و پانویسی قرار گرفته و اینکه ترجمه فارسی آن بر اساس ترجمه انگلیسی ال.آر.پالمر که از روی ویراست سیزدهم متن آلمانی آن به قلم دکتر ویلهلم مسئله صورت گرفته است در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می گیرد.
این کتاب در این ۴ دوره تقسیم شده است: ۱- دوره پیش از سقراطی ۲- فلسفه آتیکی: سقراط و سقراطیان، افلاطون، ارسطو ۳- فلسفه هلنیستی(یونان مآبی)، مکتب رواقی، مکتب کلبی متاخر، مکتب اپیکوری، شکّاکیت، التقاط گرایی – فلسفه امپراطوری روم.
ملطیان، فیثاغورثیان، الیاییان و هراکلیتوس، نظام های تلفیقی سده پنجم و آخرین نمایندگا فلسفه پیش از سقراط، سوفسطاییان، سقراط، مکاتب کوچک سقرازی، افلاطون و آکادمی قدیم، ارشطو و مکتب مشایی، فلسفه رواقی، مکتب کلبی متأخر، فلسفه اپیکوری، شکاکیت، استمرار و احیای مکاتب قدیم، مکتب نوافلاطونی، از جمله فصول مختلف ۴ دوره این کتاب هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/09/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کلیات تاریخ فلسفه یونان

تعداد دیدگاه‌ها:
8
کسی این کتابو نداره؟
خیلی لازم دارم
کاش این سه نفری که رای منفی به این کتاب دادند نظر خودشون رو هم می‌نوشتند که اگر منطقی بود مورد استفاده‌ی دیگران هم قرار بگیره!
آیا کسی به لینک دریافت این کتاب دسترسی دارد؟
kafca , rezania2 گرامی ؛
دوره ی تاریخ فلسفه یونان هیجده جلدی به طور مجزّا در کتابناک موجود و قابل دسترس است، سایت ارزشمند کتابناک بدون منّت ارزانی شما باد
آلوده ی منّت کسان کم شو
تا یکشبه در وثاق تو نان است
ای نفس برسته ی قتاعت شو
کانجا همه چیز نیک ارزان است
تـا بتـوانی حذر کن از منّت
کاین منّت خلق کاهش جان است
سلام دوستان کسی کتاب رو داره برای من بفرسته؟
کلیات تاریخ فلسفه یونان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک