رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کتاب رجعت: چهارده حدیث از ولادت امام زمان تا رجعت ائمه

کتاب رجعت: چهارده حدیث از ولادت امام زمان تا رجعت ائمه
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
محقق: سیدحسن موسوی

✔️ مؤلف اثر، از میان تمام احادیث و اخبار ائمه اطهار در باب مهدویّت و رجعت اهل‌ بیت (ع)، چهارده حدیث یا به عبارت دیگر چهارده باب را گلچین نموده است. رجعت در فرهنگ اسلامى به معناى بازگشت گروهى از مومنان در آخرالزمان مى‌باشد. این مسأله‌اى است که در زمان ظهور تحقّق پیدا مى‌کند. قیام حضرت مهدى و رجعت مومنان و کافران حقیقى از حوادث بیش از قیامت است و مسأله رجعت از جمله مباحثى است که غالباً در وقایع بعد از ظهور وجود مقدس امام زمان(عج) مطرح مى‌شود، به همین جهت مؤلف ابتداء یک مقدمه از گفتمان مهدویت که عبارت از چگونگى ولادت، غیبت، علایم ظهور و وقایع زمان ظهور بحث کرده و سپس به بازگشت ائمه (ع) و پاداش خوبان و بدان در زمان رجعت پرداخته است. روش مؤلف در تدوین کتاب رجعت نقلى است. ایشان، با نقل ۱۴ حدیث که احادیث هشتم، دوازدهم و سیزدهم از رجعت سخن مى‌گویند و بقیه احادیث درباره علایم آخرالزمان و مسائل مهدویّت مى‌باشد.
نویسنده این احادیث را همراه با سلسله اسناد آن ذکر و ترجمه کرده و در پایان برخى، توضیحاتى داده و مصادیق آن‌ها را معلوم کرده است: نویسنده دو حدیث را نقل و آن را بر دولت صفویه که به عنوان دولتى اسلامى و زمینه‌ساز ظهور امام(ع) مى‌باشد، تطبیق نموده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mhafrakhteh
mhafrakhteh
1400/07/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب رجعت: چهارده حدیث از ولادت امام زمان تا رجعت ائمه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کتاب رجعت: چهارده حدیث از ولادت امام زمان تا رجعت ائمه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک