رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
محاکمه ژاندارک در روان
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
اقتباسی از نمایشنامه رادیویی نوشته آنا سگرز

در سال ۱۴۲۹ در زمان جنگ بین کشورهای فرانسه و انگلیس دختر روستایی ۱۷ ساله ای که ادعا می کرد چند قدیس او را به نجات میهنش فرا خوانده اند، جامه رزم می پوشد و سپاه انگلستان را در پای دیوارهای لوار شکست می دهد. از آن پس به مدت دو سال پرچم سفید ژان دارک برای فرانسویان نوید بخش رهایی و سر افرازی می شود. پیروزی های او مسیر جنگ های صد ساله را تغییر می دهد اما بر اساس اختلافات داخلی و خیانت برخی فرانسویان ژان دارک اسیر دشمن می شود و در دادگاه محاکمه می شود. ماجراهای دادگاه این دختر دلیر فرانسوی و نتیجه و رای نهایی دادگاه دلخراش و در عین حال جذاب و دنبال کردنی است. سرنوشت این دختر فرانسوی برای برتولت برشت نمایشنامه نویس پرآوازه ی آلمانی چنان جذاب بود که او دو نمایشنامه اش را با الهام از زندگی او نوشت. یکی ژان مقدس: کشتارگاه ها و دیگری چهره های سیمون ماشار.
محاکمه ژان دارک در روان اقتباس از نمایشنامه ای نوشته آنا سگرز است. این نمایشنامه بر اساس اسناد معتبر و حقیقی محاکمه ی ژان دارک نوشته شده است. برشت بی آنکه حقایق را مخدوش کند و یا در اسناد رسمی دست ببرد تکه هایی بر نمایشنامه سگرز افزوده است و حاصل آنچه برشت کرده است این کتاب است. در این کتاب بخش هایی که برشت خود به نمایشنامه اصلی افزوده است مشخص شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1400/06/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی محاکمه ژاندارک در روان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
محاکمه ژاندارک در روان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک