رسته‌ها

سیستم‌های مدیریت اطلاعات با رویکرد عارضه یابی در سازمان‌های نظامی و دولتی

سیستم‌های مدیریت اطلاعات با رویکرد عارضه یابی در سازمان‌های نظامی و دولتی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
جهان همواره در حال تغییر و تحول است و ادامه حیات ذرات هستی در گرو همین تغییرات است. تغییر در همه پدیده‌های جهان جریان دارد و این تنها به طیف خاصی محدود نیست. تغییر پیش از پیدایش بشر وجود داشته و همیشه نیز وجود خواهد داشت. چه در غیر این صورت، در هر موقعیت و لحظه از زمان، انتقال به زمان و شرایط بعدی ممکن نخواهد بود. بشر همیشه درصدد ایجاد تغییرات مثبت، مهار تغییرات منفی و مبارزه با آثار آن بوده است و سعی نموده است که تغییرات را مدیریت نماید تا از آثار زیان‌بار آن در امان بماند. سازمان‌ها و بنگاههای اقتصادی نیز در دنیای پرشتاب امروزی دائماً در حال تغییر و تحول هستند و سازمان‌هایی می‌توانند باقی بمانند که برای بقای خود مزیت رقابتی بوجود آورند. در زمان کنونی سازمان‌ها به صورت فرآیندهای محیطی پویا، با تغییر روبرو هستند و مجبور شده‌اند که خود را با عوامل محیطی سازگار نمایند. تکنولوژی موجب تغییرکارها و سازمان‌ها شده است برای مثال بجای سرپرستی مستقیم، کارها به وسیله کامپیوتر کنترل می‌شود که در نتیجه موجب گردیده تا حـوزه کنترل مدیران گسترش یابد و سازمان‌ها در سطح افقی گسترده‌تر شوند. ما در عصر گسستگی‌ها به سر می‌بریم، شوکها یا ضربه‌های اقتصــادی به صورت دائم به سازمان‌ها فرود می‌آید و آنها باید پیوسته خود را با این تغییرات سازگار نمایند. رقابت نیز در حال تغییر است، در سیستم اقتصاد جهانی رقبا از سراسر دنیا رودر‌روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. افزایش رقابت ایجاب می‌کند که سازمانها خود را در برابر رقبای سنتی که دست به کار تولید محصولات جدید می شوند و نیز سازمان‌های نوآور که دست به خلاقیت، ابتکار عمل یا کارآفرینی می‌زنند، بصورت کامل تجهیز نمایند، سازمان‌هایی موفق خواهند بود که بتوانند در صحنه رقابت در برابر تغییراتی که به سرعت رخ می‌دهد واکنشی مناسب از خود نشان دهند. با نگاهی به روند اجتماعی در دهه‌های اخیر به این نتیجه می‌رسیم که سازمــان‌ها باید خود را با تغییراتی که در آینده رخ خواهد داد، سازگار نمایند. اگر قرار است یک سازمان ادامه حیات بدهد و بخواهد بقای خود را تضمین نماید، بایـد در برابر تغییراتی که در محیط رخ می‌دهد از خودواکنش مناسب نشان دهد.
یکی از تحولات و تغییرات عمده و بسیار مهم مطرح شدن اطلاعات و اهمیت و نقش اساسی آن در سازمان‌ها و جوامع است. روند شتاب‌آلود تغییرات به گونه‌ای است که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد به وجود آمدن سازمان‌هایی خواهیم بود که با تصورات کنونی ما از سازمان تفاوت اصولی خواهد داشت. (هم‌اکنون نیز بحث سازمان‌های مجازی، سازمان‌های بدون مرز و .. نشان دهنده همین مطلب است). در واقع غیرمعقول نیست که پیش‌بینی کنیم که در آینده نزدیک سازمان‌ها براساس شبکه اطلاعاتی خود ساختاربندی خواهند شد. بنابه اظهار وارن بنیس: بهبود سازمانی بازتاب تغییرات، راهبرد علمی چند جانبه‌ای برای دگرگون نمودن پایبندها، رویکردها، ارزشها، برای سازگاری با تغییرات و تحولات محیطی است. البته فناوری اطلاعات و ارتباطات تاثیر مهمی بر معماری سازمان‌ها نیز داشته است. با توجه به شرایط موجود و همه‌گیر شدن فناوری اطلاعات وسیستم‌های اطلاعاتی، استفاده از این ابزار برای ماندن در صحنه رقابت جهانی و انجام فعالیت سازمان‌ها اجباری شده است. به عبارتی سازمان‌ها با توجه به شرایط حاضر برای ادامه بقاء چاره‌ای جز روی آوردن به این ابزار ندارند. کتاب "سیستم‌های مدیریت اطلاعات با رویکرد عارضه یابی در سازمان¬های نظامی و دولتی" به مفاهیم پایه در سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت با رویکرد پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات پرداخته و برای آشنایی دانشجویان دوره کارشناسی با مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی مدیریت تدوین و تالیف گردیده است.

توجه داشته باشید: جهت چاپ آثار علمی، دستنوشته ها و کتب خویش در انتشارات قانون یار با دفتر مرکزی تماس بگیرید ۰۲۱۶۶۹۷۹۵۱۹ و ۰۲۱۶۶۹۷۹۵۲۶ تبدیل پایان نامه به کتاب با کیفیت فوق العاده و بی نظیر ۰۲۱۴۴۴۴۱۷۸۴ موسسه و انتشارات قانون یار، ناشر کتب حقوقی غلوم سیاسی، فقهی و علوم اسلامی (پذیرش و چاپ مقالات علمی در کوتاه هترین زمان ممکن در بنیاد علمی قانون یار)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
334
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ghanonyar021
ghanonyar021
1400/04/25
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیستم‌های مدیریت اطلاعات با رویکرد عارضه یابی در سازمان‌های نظامی و دولتی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سیستم‌های مدیریت اطلاعات با رویکرد عارضه یابی در سازمان‌های نظامی و دولتی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک