رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
عقاید استدلالی ۱
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
کتاب عقاید استدلالی یک دوره مسایل اعتقادی و کلامی بر پایه الهیات اسلامی و از منظر مذهب شیعه امامیه است.عقل و وحی -کتاب و سنت- مرجع داوری نهایی در تصمیم گیری ها و ارزیابی ها بوده است. در این میان، از آراء و اندیشه های متفکران اسلامی، به ویژه اندیشمندان شیعه امامیه، بهره های فراوان برده شده است و به انگیزه حق شناسی و امانت داری مصادر و منابع آراء و اندیشه های دیگران نقل گردیده و احیانا نام آنان در متن پاورقی آورده شده است. بحث های کتاب از نظر ساختاری به روش درسنامه ای تنظیم گردیده است. کوشش شده است نثر کتاب روشن و روان باشد و از اصطلاحات نامانوس و نامفهوم یا ترکیب های کلامی ثقیل و دشوار پرهیز گردد.
الهیات اسلامی از دو منبع عقل و وحی تغذیه می کند عقل با استناد به یک رشته اصول بدیهی و قطعی وجود، علم، قدرت و حکمت خداوند را اثبات می کند و بر پایه این آموزه های کلامی عقلی ضروری و عصمت وحی و نبوت را اثبات می کند.. کتاب حاضر شامل یک دوره مسایل اقتصادی و کلامی بر پایه الهیات اسلامی و از منظر مذهب شیعه امامیه است که عقل و وحی کتاب و سنت مرجع و امر نهایی در تصمیم گیری ها و ارزیابی ها بوده است. همچنین در این نوشته از آزادی اندیشه های متفکران اسلامی به ویژه اندیشمندان شیعه امامیه بهره های فراوان برده شده است.
در این کتاب بخش ها به صورت درسنامه تنظیم شده است که در پایان هر درس پرسش هایی از متن درس گزینش شده که دست یابی به چکیده بحث ها از یک سو و زمینه خودآزمایی از سوی دیگر فراهم می سازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
davoodimail
davoodimail
1400/04/05
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عقاید استدلالی ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
عقاید استدلالی ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک