رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شاقول سحرآمیز ابن سینا
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 1
با 1 رای
در این کتاب بر آن شدیم تا دستاوردی از ابن سینا، این دانشمند شناخته شده را معرفی کنیم و شما را مطلع سازیم که متاسفانه بسیاری از دستاوردهای او را که در ایران به خوبی معرفی نشده اند، غربی ها به نام خود مورد بهره برداری قرار داده اند.
بحث مربوط به انرژی از دیرباز مورد توجه تمامی دانشمندان مختلف بوده و به طور جدی یکی از موارد قابل توجه ابن سینا به شمار می رفته است. بسیاری از دستاوردهای این دانشمند بزرگ با استفاده از شناخت نیروی انرژی، به خصوص آن قسمت از انرژی که در کالبد فیزیکی انسان مجتمع شده است، تجلی بیرونی یافته اند در واقع، ابن سینا پلی بین جهان درون و بیرون انسان می سازد و کاربرد آن را در نظرات پروفسور هنری جورج فارمر که موسیقی شناس بسیار معروفی است و قول او برای صاحبنظران موسیقی شرقی بسیار معتبر است، می یابیم.
فارمر می گوید: "ابن سینا اثرات موسیقی را بر بیمار خود مورد آزمایش قرار داد و از نتایج آن بسیار راضی بود. وقتی علت را پیگیری کردم، متوجه شدم که ابن سینا به سبب تسلط بر عملکرد انرژی کالبد فیزیکی، توانایی یافته بود توسط موسیقی های خاص ارتعاشات حاصل از انرژی کالبد فیزیکی را هماهنگ سازد. در نتیجه به دلیل این هماهنگی بیمار او بیمار او زودتر شفا می یافته است."
هنری جرج فارمر یکی از نسخه های ابن سینا را مثال می زند: "در وقت فجر کاذب، آهنگ راهوی و در وقت صبح صادق، آهنگ حسینی گوش کند. وقتی که آفتاب به اندازه دو نیزه بالا می رود، آهنگ راست را برای آنها بنوازند. هنگام چاشت، آهنگ ابو سکیک خوب است و نیمروز به آهنگ زنگوله گوش کند..."
اصل این نسخه خطی رساله ابن سینا درباره شفای بیماران از راه موسیقی، در موزه شرق شناسی بریتانیا به شماره ۲۲۶۲ و رقم ۲۱۰ محفوظ است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1400/02/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاقول سحرآمیز ابن سینا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شاقول سحرآمیز ابن سینا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک