رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ارک علیشاه تبریز، اثری ماندگار
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
مسجد تاج الدین علیشاه جیلانی (گیلانی) معروف به ارگ تبریز در ردیف مسجد کبود و مجموعه بازار معظم سنتی و سرپوشیده تبریز، از جمله معدود ولی ارزشمندترین بناهای تاریخی تبریز و فاخرترین میراثهای فرهنگی و نیز باشکوه ترین ساختمانهای باستانی و همچنین شاخص ترین پدیده های هنر و معماری ایرانی - اسلامی محسوب می شود.
آنچه در کنار استحکام و ویژگی های فنی، سبک و شیوه معماری جالب توجه و نوع مصالح ساختمانی و ملاط بادوام به کار رفته در آن و نیز ضخامت جرزها و ارتفاع قابل توجه دیوارهای تنها ایوان و شبستان جنوبی و محراب باقی مانده از مسجد و ابعاد خارق العاده آنها و همچنین جلوه و دورنمای چشمگیر و شکوه و عظمت خیره کننده این مسجد، اهمیت بنا را مضاعف نموده است. همانا ارزش و اعتبار ویژه معنوی و وجه تاریخی و اسطوره ای بنا است که با باورها و یاد و خاطره و پیروزی و شکستها و تلخکامی و کامرواییهای مردم غیور و دشمن ستیز تبریز تنیده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
surena.zb7
surena.zb7
1400/01/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ارک علیشاه تبریز، اثری ماندگار

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ارک علیشاه تبریز، اثری ماندگار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک