رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دیه گو و فریدا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 110 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 110 رای
✔️ وقتی فریدا به خانواده خود خبر داد که قصد دارد با دیه گو ازدواج کند، پدرش با شوخی نیشداری گفت این شبیه به ازدواج فیل و کبوتر است. همه نسبت به ازدواج دخترک پر شر و شوری که جسمی بیمار و آسیب پذیر داشت آن هم با هنرمند نابغه ی مکزیکی که دوبرابر سن او و سه برابر وزن او را داشت بدبین بودند.
دیه گو به غول اغواگر شهرت داشت و هنرمندی بود که جرات کرد در گرامیداشت بومیان مکزیک، دیوارنگاره هایی بکشد و در آنها کارگران را در حال پائین کشیدن تثلیث شیطانی مکزیک - کشیشان، طبقه بورژوا و مردان قانون - به تصویر بکشد.
ماجرای نخستین دیدار دیه گو و فریدا، گذشته پربار مرد نقاش، تجربه ی درد و تنهایی فریدا، ایمان آنها به انقلاب تا پایان عمر، ملاقات با تروتسکی و آندره برتون، ماجرای آمریکا و علاقه ی هنری فورد به آثار دیه گو و نقش انکارناپذیر آنها در نوسازی دنیای هنر مدرن، داستان زندگی این زوج را به عاشقانه ای نامعمول و شگفت بدل ساخت.
داستان عشقی که به واسطه ی نقاشی جرقه خورد و پربار شد، در حالی که هر یک آثاری متفاوت و در عین حال مکمل یکدیگر آفریدند.
هنر و انقلاب تنها وجوه مشترک میان آن دو بود که از فرم هایی متفاوت و خارج از معمول بهره می بردند. فریدا برای دیه گو همان جادوی مبهمی را داشت که نزد دایه ی سرخپوست خود یافته بود و دیه گو برای فریدا بسان فرزندی بود که هیچ گاه جسم او تاب و مجال به دنیا آوردن آن را نیافت. آنها زوج اسطوره ای جاودانی ساختند که همزمان بی نقص و متضاد بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیه گو و فریدا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دیه گو و فریدا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک