رسته‌ها
قلب میدلوزین
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 9 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 9 رای
کتاب بزرگ قلب میدلوزین اثر سر والتر اسکات پنجمین کتاب از سری کتابهای کلاسیک که برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه شده و در دسترس خوانندگان فارسی زبان قرار میگیرد. این کتاب در حدود دویست سال پیش در ادینبورو پایتخت اسکاتلند بچاپ رسیده که تنها دو روز بعد از ارائه آن به خوانندگان نایاب گردید. چاپهای متعدد بعدی تا زمان حال ادامه داشته است. این کتاب در اصل در دو جلد بچاپ رسیده بود که در حال حاضر هردو جلد یک جا به خوانندگان تقدیم میگردد.
شخصیت اصلی این کتاب دختری روستائی با معتقدات شدید مذهبی بوده که برای نجات خواهرش که به اشتباه محکوم به اعدام شده است تصمیم میگیرد که پای پیاده برای دیدن پادشاه یا ملکه از ادینبورو به لندن برود. در این مسیر طولانی که بالغ بر ۷۳۰ کیلومتر میشود ، دختر بیچاره با حوادث و اتفاقات زیادی روبرو میشود و جانش بخطر میافتد. میتوان تصور کرد که برای یک دختر روستائی که تمام عمر در حومه ادینبورو زندگی کرده و سر و کارش با گاو و گوسفند بوده است ناراحتی های این مسیر طولانی در یکطرف ، مشکل مهم او پیدا کردن راه و چاه در شهر بزرگ لندن و رساندن خود به کاخ سلطنتی و وارد شدن به دربار بوده است. همانگونه که عناصر ناباب و خطرناک در کار مسافرت او اختلال ایجاد میکردند ، انسانهای فرهیخته و عالیقدر هم پیدا شده که بدون توقع ، دختر بیچاره را کمک کرده اند.
سر والتر اسکات در پرداخت این اثر از یک واقعه حقیقی که در اوائل قرن هیجدهم در ادینبورو اتفاق افتاده بود استفاده کرده و با قلم جادوئی خود آنرا بصورت داستانی دلکش بتصویر کشیده و بخوانندگان خود ارائه میدهد. جا بجا در کتاب اصلی شواهد و رفرنس هائی برای نشان دادن حقیقی بودن شخصیت های داستان در متن کتاب ارائه داده است.
بعد از انتشار این کتاب، این اسم و این زندان شهرت خاصی پیدا کرد و خیلی از اماکن عمومی ادینبورو به این اسم نامیده میشوند. نام تیم اصلی فوتبال این شهر ' قلب مید لوزین ' نام دارد که به افتخار سر والتر اسکات ، این نام روی آن گذاشته شده و تا امروز بهمین نام مشهور است.
خواننده در این کتاب با بخشی دیگر از تاریخ گذشته اسکاتلند و تا حدودی انگلستان آشنائی پیدا میکند. سر والتر اسکات خیلی زود رابطه ذهنی خاصی با خواننده خود ایجاد کرده و او را بدنبال خود به ماجراهای جالب و هیجان انگیز میکشاند.
تصاویر داخل کتاب از اولین چاپ کتاب که در حدود دویست سال پیش صورت گرفته و در آرشیو دانشگاه کالیفرنیا نگاهداری میشود بر گرفته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
325
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1399/11/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قلب میدلوزین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قلب میدلوزین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک