رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دوباره احمق های چلم
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 176 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 176 رای
هشت داستان کوتاه، طنز و فانتزی با درونمایه اجتماعی فلسفی در کتاب "دوباره احمق های چلم" گرد هم آمده اند تا به مخاطب لذت بدهند و او را بخندانند. داستان ها حماقت انسان ها را به تصویر کشیده اند و راه حل هایی که برای مشکلات پیش آمده مطرح می شود از موضوع اصلی احمقانه تر است. حوادث داستان در دهکده ی خیالی "چلم" روی می دهد که مشهور است اداره ی آن با رئیس شورا و بزرگانی است که همه احمق هستند.
افراد دهکده همه یهودی اند و داستان اشاره هایی دارد به فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و زندگی مردم یهود بدون هیچ گونه تعصب قومی و مذهبی. شخصیت های اصلی افراد کودن و احمقی هستند که کنش ها و عملکردهای هیجان انگیز، مسخره و خنده داری دارند. اگر چه کتاب طنز است، اما مهمل بافی نیست و با تخیل قوی نویسنده همراه است. داستان ها زیرساخت های قوی و تفکر برانگیز دارند و در لایه های پنهان رفتارها و کنش های رهبران سیاسی را مورد تمسخر قرار می دهند.
زبان اثر طنز داستان را بسیار خوب منتقل می کند و با زیرنویس هایی با اطلاعات درست به مخاطب ارائه شده است. تصاویر کتاب زیبا هستند و یهودی بودن شخصیت ها را نشان می دهند .
در پایان کتاب، دیدگاه نویسنده در مورد ادبیات و این که "آیا کودکان نقادان اصلی آثار ادبی هستند؟" قابل بحث و تامل است.
«بزرگان چلم و كليد جنندل»، «جايي كه ثروتمندان هميشه زنده مي‌مانند!»، «احمق‌هاي چلم و ماهي كپور ابله»، «چلميل تاجر»، «لمل و زيپا»، «وقتي چلميل به ورشو رفت» و «تودي ناقلا و ليزر خسيس» نام‌هاي داستان‌هاي كتاب «دوباره احمق‌هاي چلم» هستند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/10/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دوباره احمق های چلم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دوباره احمق های چلم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک