رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
آسمان برلین
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 136 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 136 رای
از مقدمه کتاب:
آسمان برلین یکی از درخشان ترین نمونه های استفاده سینما از متن ادبی است. اگر چه در آن از متنی یگانه و چیره نشانی نمی توان یافت، ویم وندرس شعری از راینر ماریا ریلکه را از نخستین سرچشمه های این فیلم دانسته، حضور پتر هانتکه در شکل گیری قصه اصلی و بخش عمده ای از گفتارها نقشی عمده داشته و در خود فیلم به متن های بسیار از ادیه ی هومر تا دعاهای مسیحی و از پوشکین تا ریلکه و ... اشاره هایی گاه آشکار و گاه نهان تر شده است. این برگردان تلاشی است برای به دست دادن همین ویژگیهای ادبی؛ ویژگی هایی که با این همه تنها در تمامیت این اثر سینمایی یعنی در جایگاه اصلی خود می توان به درستی دریافتشان کرد.
در کتاب اصلی (متن آلمانی) هر نما با جزئیاتی مانند روز / شب و داخلی / خارجی بودن آن و نیز زمانبندی دقیق و شرح کامل حرکت های دوربین همراه شده است. بسیاری از این جزئیات را در برگردان حذف کرده ام. با این توجیه که وجود چنین نکاتی در متنی که وظیفه اصلی خود را برگرداندن «گفتار» اثر میداند چندان کار آمد نخواهد بود. جدا از این به گمان من با شرحی که همراه هر نما میآید خواننده بی شک از موقعیت کنش ها آگاه است و اشاره مدام به زمان و حرکت دوربین تنها به دشوار کردن ارتباط با متن خواهد انجامید...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1389/03/15

کتاب‌های مرتبط

ایده‌هایی برای دُزدیدن
ایده‌هایی برای دُزدیدن
3.7 امتیاز
از 3 رای
تریلوژی جنگ
تریلوژی جنگ
4.2 امتیاز
از 40 رای
جاده
جاده
4.3 امتیاز
از 7 رای
غلاف تمام فلزی
غلاف تمام فلزی
4.5 امتیاز
از 38 رای
جوخه
جوخه
4.1 امتیاز
از 124 رای
پرسونا
پرسونا
4.1 امتیاز
از 23 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آسمان برلین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آسمان برلین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک