رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟

گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
در مقدمه کتاب چنین آمده:
همواره این پرسش برای بسیاری مطرح بوده که صادق هدایت چگونه می‌اندیشیده که داستانی چون بوف ‌کور را نوشته یا اینکه در ذهن او چه می‌گذشت که بوف کور حاصل آن شده است.
با آنکه بیش از نیم قرن از مرگ صادق هدایت می‌گذرد، تاکنون جوابی درخور و منطقی برای این پرسش داده نشده و با اینکه تفاسیر بسیاری در مورد این کتاب نوشته شده، لیکن خواننده با خواندن آن‌ها، خود را در جهانی هزاران بار گنگ و پیچیده‌تر از دنیای تصوری خویش از بوف کورمی‌یابد. می‌توان گفت تا وقتی که پاسخی درخور برای چنین سؤالاتی یافت نشود، ادبیات داستانی ایران همچنان در مقابل سدی عظیم به نام بوف ‌کور، زانو زده و متوقف خواهد ماند.
بعضی افراد هدایت را همچون شیطان مجسم می‌دانند که کتاب‌هایش را باید سوزاند، در موردش نباید هیچ‌ بحثی کرد، کتاب‌هایش را نباید تجدید چاپ کرد، کتاب‌هایش را باید سانسور کرد و... از سوی دیگر، عده‌ای نیز به هدایت نگاهی ماورایی دارند و قدیس‌وار ‌‌‌هر‌گونه نگاه زمینی و منطقی‌ به او را بر‌نمی‌تابند.
این نوشتار قصد دارد بی اعتنا به این رویکردها، فقط با استفاده از روش نقد تکوینی و جست‌وجو در روابط بینا‌متنی، به درک آثار هدایت با تمرکز بر داستان بوف ‌کور کمک کند... اینکه بوف ‌کوردر چه دورۀ تاریخی شکل گرفته و تحت تأثیر چه آثار هنری دیگری بوده است اساس این تحقیق خواهد بود. طبق روند این مطالعات، غور و بررسی‌های نویسنده در فرهنگ و ادبیات ایران باستان و هند و اروپا نیز مسلماً بخشی از عوامل تأثیرگذار در تکوین این اثر بوده که چگونگی این تأثیر نیز بخش دیگری از مسئلۀ این تحقیق است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1399/07/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گفتگو با سایه یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک