رسته‌ها
یهودی سرگردان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
نویسنده:
مترجم:
نویساد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
✔️ یهودی سرگردان شخصیتی داستانی است که از سده سیزدهم میلادی در ادبیات عامیانه اروپا شکل گرفت. داستان درباره یک یهودی است که مسیح را (هنگامی که صلیب‌برپشت به سوی اعدام می‌برندش) مسخره می‌کند، و به تاوان آن تا بازگشت مسیح باید زمین را بپیماید.
قهرمان مرد و زن این رمان تمثیلی از طبقه کارگرند که به خستگی ابدی محکوم‌اند؛ همچنین زنانی که حقوقشان زیرپا گذارده شده است. گفتنی است این رمان که در سال 1844 به صورت پاورقی منتشر می‌شد در تحول فکری جامعه فرانسه نفوذی انکار ناپذیر داشت. در پیشگفتار اشاره می شود که «اوژن سو» قرارداد نوشتن سالانه ده کتاب با ناشر داشته است که در آن سال موفق به نوشتن هفت کتاب می شود. این نکته یادآوری می کند که رمان «یهودی سرگردان» همزمان (تقریبی) با «سه تفنگدار» و... نوشته شده و از همان شیوه مطول نویسی دوره خود تبعیت کرده است.
نویسنده به صراحت شخصیت های مثبت خود را با زیباترین صفت ها می ستاید و در مقابل همه واژه های نفرین و دشنام و تحقیر را به شخصیت های منفی نسبت می دهد. به رغم مرزبندی های مشخص سبک رمانتیک (شخصیت ها با صفات ثابت پای به عرصه رمان می گذارند و درپایان هم به غیراز آنچه از اول می نمایند تغییر دیگری نمی پذیرند) که اهداف و برنامه های طرفین مثبت و منفی از پیش تعیین شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
689
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
morad850
morad850
1399/07/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یهودی سرگردان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
یهودی سرگردان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک