رسته‌ها
گای منرینگ یا ستاره شناس
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 11 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 11 رای
✔️ داستان گای منرینگ درمنطقه ' گلووی ' در جنوب غربی اسکاتلند اتفاق می‌افتد. اینطور بنظر میرسد که این داستان بر مبنای تجربیات یکی از آشنایان والتر اسکات که اداره گمرک این منطقه پستی داشته است بنا شده است. او در سال ۱۸۱۴ میلادی بطور جدی به ساختن و پرداختن این رمان بزرگ پرداخته است. همین فرد داستان یک ستاره شناس محلی را که در اختیار او گذاشته بود که در روز تولد کودکی، از طرز قرار گرفتن ستارگان چند پیش گوئی مشخص در مورد آینده کودک انجام داده که به حقیقت پیوسته بود. کتابی را که در دست دارید سرگذشت پسر بچه ای است که که در کودکی از خانه پدر و مادرش دزیده شده و و خود را در یک کلاف سر در گم توطئه ، دسیسه و جنایت مییابد. در حالیکه بدلایل مختلف دشمنانی فراوانی در پی آزار و حتی سر به نیست کردن او هستند ، دستهای مرموزی از او حمایت کرده و تا حد زیادی نقشه های دشمنان را خنثی میکنند.
سر والتر اسکات که بیشک در یکی از بالاترین جایگاه های ادبیات کلاسیک کشور های انگلیسی زبان قرار دارد ، با مهارت خاصی ، در مقام یک مورخ ، با خوانندگان خود رابطه مستتقیم برقرار کرده و ضمن بازگو کردن داستان دلکشی که خواننده را مجذوب میکند ، اطلاعات ذیقیمتی از تاریخ اسکاتلند در اختیار خوانندگان خود قرار میدهد. کتاب ' گای منرینگ یا ستاره شناس ' دومین کتاب از مجموعه داستانهای ' ویورلی ' است که با استقبال فراوانی در اروپا و آمریکا مواجه شد. این کتاب وزین در سه جلد در سال ۱۸۱۵ چاپ و منتشر شد که تمام نسخ آن در همان چند روز اول نایاب گردید.
مترجم با استفاده از یکی از نسخه های اولیه این کتاب که در دانشگاه ' آیووا ' نگهداری میشود ، هر سه جلد را بطور کامل بصورت یک کتاب در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار میدهد. قسمت اعظم نقاشی های این کتاب قدیمی بدون تغییر برای استفاده خوانندگان به این کتاب علاوه شده است.
از روی این کتاب بارها فیلمهائی تهیه شده که قدیمی ترین آنها در سال ۱۹۱۲ و ۱۹۴۸ بوده است. تصویر روی جلد مربوط به فیلمی است که در سال ۱۹۴۸ ساخته شده بود.
سر والتر اسکات نویسنده این کتاب که یکی از موفق ترین نویسندگان انگلیسی زبان بوده است در سال ۱۷۷۱ در ادینبورو پایتخت اسکاتلند بدنیا آمد. در کودکی به مرض فلج اطفال مبتلا شد که تا آخر عمر با آن دست بگریبان بود. او به دبیرستان مشهور سلطنتی ادیمبورو که تعداد زیادی از مشاهیر اسکاتلندی در آن تحصیل کرده بودند وارد شد. بعد از تمام کردن دوره دانشگاهی در رشته حقوق ، بعنوان وکیل دعاوی مشغول کار شد. او کار ادبی خود را با انتشار چند جزوه و کتاب شعر شروع کرده و بعد از مدت کمی ، نبوغ خارق العاده خود را در این زمینه تثبیت کرده و بعنوان بزرگرین و موفق ترین نویسنده در کشور های انگلیسی زبان شناخته شد.
این کتاب برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه شده و در دسترس خواننگان فارسی زبان قرار میگیرد. امید است که مورد توجه هم میهنان گرامی قرار بگیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
312
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1399/06/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گای منرینگ یا ستاره شناس

تعداد دیدگاه‌ها:
2
[quote='farnoodr']تصویر کتاب متعلق به فیلم آیوانهو است.[/quote]
تصویر دیگری بر اساس رو جلد اصلی این کتاب آپلود کردم
اگر مسئولین سایت بپذیرند جایگزین این میشود!
تصویر کتاب متعلق به فیلم آیوانهو است.
گای منرینگ یا ستاره شناس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک