رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تماشاخانه های تهران از 1247 تا 1389 خورشیدی

تماشاخانه های تهران از 1247 تا 1389 خورشیدی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
این کتاب که جلد ششم از مجموعه «تئاتر ایران در گذر زمان» است، به بررسی تاریخ تماشاخانه های شهر تهران، در فاصله سال های 1247 تا 1389 خورشیدی اختصاص دارد. از لابلای بررسی چگونگی دوام و کیفیت تماشاخانه های تهران و هنرمندان فعال آن در دوره های مختلف، کم و کیف و اوج و فرود تاریخ تقریبا یک قرن و نیم تئاتر تهران نمایان می شود. علت انتخاب سال 1247 به عنوان نقطه عزیمت این بررسی، آن است که در این سال، «تکیه دولت» بناشد. این محل اگر چه برای اجرای تئاتر به شیوه نظام مند مناسب نبود، اما عامل جریان های ظریفی برای عملی شدن این موضوع، یعنی فضای مدرن، نوع نشستن تماشاگران و یا اعلان نام نمایش (تعزیه) قبل از اجرا هم چون برشور نمایش بود.
اطلاعات این کتاب در دو بخش آمده است که در بخش تاریخی نوشته ناصر حبیبیان، اطلاعات مربوط به هر تماشاخانه شامل سال تأسیس، بانی آن و عمده ‌تئاترهایی که در آن اجرا شده، آمده است و بخش دوم به گنجایش و امکانات این تماشاخانه‌‌ها می‌پردازد که توسط محیا آقا حسینی نگارش یافته است.
به طور کلی تعریف نویسندگان کتاب از تماشاخانه مکانی است که اجرای تئاتر در آن مستمر است و یا به این نام شناخته می‌شود مثل تئاتر نصر. در کتاب به مکان های نمایش که به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می‌گیرند و اجرای نمایش هم یکی از این منظورهاست مثل سالن مدرسه فیروز بهرام نیز پرداخته شده است و به طور کلی کتاب هم تاریخ تماشاخانه‌ها و نمایشخانه‌ها را شامل می شود و هم به مکان‌های نمایش اشاره دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
nh13591359
nh13591359
1399/05/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تماشاخانه های تهران از 1247 تا 1389 خورشیدی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تماشاخانه های تهران از 1247 تا 1389 خورشیدی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک