رسته‌ها
امثال موزون در ادب فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 12 رای
مقدمه ناشر:
زبان فارسی دریای بی کرانی است که در طی قرون و اعصار گذشته، مرزهای جغرافیایی ملل مختلف را درنوردیده و از بین النهرین تا ماوراءالنهر از هند و چین و آسیای صغیر گسترش یافته و سیه چشمان کشمیری و ترکان سمرقندی را به رقص واداشته است. در نظم و نثر این زبان چنان قلل دست نیافتنی وجود دارد که جز چنگ زنندگان به حبل المتین کلام وحی را یارای دستیابی به آن نیست.
زبان فارسی در ژرفای اندیشه های ناب خود گوهرهایی نهفته دارد که هر انسانی را در هر حال با هر تمایلات روحی و احساسات انسانی، سیراب و اغنا می کند. انسان می تواند در غم و اندوه، در شادی و سرور، و در رزم و بزم، شیواترین مضامین عرفانی و انسانی را در کام تشنه اش ریخته خود را بی نیاز از هر شرابی سرمست کند. یکی از ظرافتهای این زبان که طوطیان هند را شکرریز کرده است مثل یا متل است که در کوتاهترین و زیباترین عبارات، نغزترین تفکرات انسانی را همراه با دنیایی از تجربه و حکمت و معنویت به خواننده هدیه کرده او را به ژرفای اندیشه های متعالی می کشاند.
کتاب حاضر قطره ای از دریای بی کران این زبان و کلامی است به مصداق مشت نمونه خروار که امید است مورد توجه علاقمندان قرار بگیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
399
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
11070985
11070985
1399/05/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امثال موزون در ادب فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
امثال موزون در ادب فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک