رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اطلس حماسه خرمشهر
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 10 رای
این کتاب که شامل پیشگفتار و مقدمه است ۶ فصل دارد، عناوین فصل‌ها و بخش‌های این کتاب، فصل اول «تجاوز ارتش عراق» که به بخش‌های تاریخچه خرمشهر، پیروزی انقلاب در خرمشهر، هجوم سراسری ارتش عراق، محاصره خرمشهر، مسدود شدن جاده خرمشهر اهواز، مسدود شدن جاده آبادان اهواز، مسدود شدن جاده آبادان ماهشهر، عملیات جاده ماهشهر، فصل دوم «مقاومت در پاسگاه مرزی» بخش‌های هفته اول جنگ شهر زیر آتش توپخانه، مقاومت برای حفظ مرزها، روزهای یکم و دوم مقاومت، سومین روز مقاومت پایان نبرد در دشت، فصل سوم «مقاومت پشت دروازه‌های شهر»، فصل چهارم «نبردهای خیابانی»، فصل پنجم «پیامدهای مقاومت در خرمشهر» با بخش‌های تغییر رویکرد عراق در جنگ، استراتژی دفاعی تهاجمی ایران، کسب اعتماد به نفس، در آستانه نبرد بیت‌المقدس، وضعیت خودی موفقیت‌های پیاپی، طرح مانور و فصل ششم «فتح خرمشهر» است.
نویسنده در مقدمه آورده است: «تاریخ‌پردازی با نگاه بازیابی هویت‌های نهفته و ناگفته و گاه با هدف احیای ذوات آسیب‌دیده تا مرتبه بازسازی ماهیت‌های تخریب شده موضوعی است که شاید از نگاه منتقدان حوزه تاریخ‌نویسی مردود شناخته شده باشد و حال آنکه مقصود از نقش شناسنامه‌ساز تاریخ، فارغ از بافته‌های غیر واقعی و دروغ‌پردازی است. البته افسانه‌ها و اساطیر نیز که فاقد عینیت خارجی هستند، خود از نقش هویت‌ساز فوق‌العاده‌ای برخوردارند، اما جنسیت تاریخ با متون اسطوره‌ای تفاوت ذاتی دارد، ضمن اینکه منتقدان تاریخ‌نویسی نیز به رغم اعلام پایبندی خویش مبنی بر تاریخ‌نگاری بی‌طرفانه ناخواسته و به ناچار قطعات تاریخی را در شاکله ذهنی‌شان چینش کرده‌اند و ندانسته و ناخودآگاه از چهارچوب بی‌طرف بودن خارج می‌شوند.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1399/02/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اطلس حماسه خرمشهر

تعداد دیدگاه‌ها:
1
زنده ماندیم و سقوط تک‌تک شهرهای سوریه، عراق، افغانستان و حالا اوکراین را در ۲۴ ساعت دیدیم‌. حالا باید بیشتر قدر آن‌هایی که از ۱ مهر تا ۴ آبان ۵۹ در خرمشهر ماندند و ماشین های جنگی عراق را متوقف کردند را بدانیم.
اطلس حماسه خرمشهر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک