رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ای سرزمین من: مجموعه اشعار
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 115 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 115 رای
ب‍ه ک‍وش‍ش‌: ک‍اوه گ‍وه‍ری‍ن‌

نوشته های خسرو گلسرخی اعم از شعر و مقاله و تحقیق نشان میدهد که او به هنر جدای از مردم، دلبستگی و اعتقادی نداشت و بهمین دلیل در تمام آثار خویش، سعی در افشای چهره دشمنان مردم را داشت... آرزوی او، اضمحلال حاکمیت ستم شاهی بود و در راه نیل به این آرمان کبیر، حتی از بذل جان نیز دریغ نداشت. دستگاه جهنمی ساواک، به دقت نوشته و سروده های او را زیر نظر داشت و مترصد فرصتی برای خاموش کردن این صدای راستین مردم بود. خسرو شاعر، با شجاعت بی نظیری در آن شرایط اختناق عمیق ترین و مردمی ترین شعرهای خویش را سرود. یک نگاه به بعضی از اشعار قدیمی دفتر حاضر از جمله «تا آفتابی دیگر و یا خواب یلدا» نشان میدهد که او خصم را شناخته بود و در راه مبارزه با او آگاهانه گام میزد گو اینکه اکثر اشعار اولیه خسرو از حیث ساخت و تکنیک شعری، دارای ضعفهای چشمگیری هستند اما به یقین همین سروده ها از حیث محتوا و اندیشه و عشق سرشار به مردم و مبارزه، در شمار صادقانه ترین سروده های روزگار بوده اند.
سابقه تدوین این دفتر از اشعار خسرو گلسرخی به سالهای پنجاه و سه و پنجاه و چهار باز میگردد. در آن روزگار نگارنده این سطور نوجوانی دبیرستانی بود و بعضی روزها بهمراه تنی چند از دوستان به محضر شاعر بزرگ سیاوش کسرایی می شتافت. در یکی از همین نشستها، سخن از خسرو و اشعار او رفت و چنین شد که وظیفه جمع آوری و تدوین اشعار پراکنده شاعر شهید، بعهده او نهاده شد. حاصل کار و جستجو در میان اوراق روزنامه ها و مجلات و جنگهای مختلف مجموعه ایست که پیش روی خواننده است با این تاکید که مجموعه حاضر اگر تمام اشعار شاعر را در بر نداشته باشد تا این زمان کاملترین مجموعه منتشر شده از اشعار اوست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1389/02/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ای سرزمین من: مجموعه اشعار

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ای سرزمین من: مجموعه اشعار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک