رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مطلع مهر
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
کتاب «مطلع مهر» با نگرش اصولی به بررسی راهکارهای جامع و کاربردی برای انتخاب همسر پرداخته است. «امیرحسین بانکی پور فرد» نویسنده این کتاب که خود یکی از ماهرترین مشاورین در حوزه ازدواج جوانان است، با پشتوانه سال‌ها فعالیت میدانی و مطالعاتی در این حوزه، کتابی را به رشته تحریر درآورده است که قابلیت تبدیل به دستورالعملی جامع برای چگونگی انتخاب درست همسر برای جوانان را داراست.
کتاب مطلع مهر در هشت فصل به بررسی مهم‌ترین مسائل پیرامون ازدواج ازجمله احراز شرایط اولیه برای ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، آداب خواستگاری، ضرورت تحقیق در ازدواج، نقش مهریه در ازدواج و… پرداخته است و هرکدام را به‌طور مفصل شرح داده است.
نکته جالب کتاب استفاده توأمان از مباحث دینی و علمی در زمینه بیان نکات مختلف در ارتباط با مقوله ازدواج است که باعث می‌شود ضریب اثرگذاری مطالب کتاب بر مخاطب افزایش پیدا کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«ازدواج امری پسندیده است که مطابق طبیعت، فطرت، شرع و عقل، حافظ بقای نسل، پاکی نسل، مطابق با سنّت رسول اکرم (ص) ، امری مقدّس و نشاط بخش و نشانه‌ای از جانب خدا است. پس باید به هنگام و هرچه زودتر و بهتر به آن پرداخت. با این حال، در جامعه‌ی ما وضعیت ازدواج برای بعضی چهره‌ای دیگری یافته است؛ در نزد اطرافیان امری است مشکل، پرخطر، اضطراب آور، اختلاف‌زا، تنش آفرین، هزینه‌بر و پر دردسر، پس در نهایت بهتر آن است که تا حد ممکن آن را به تأخیر انداخت یا از خیر آن گذشت. درباره‌ی پیدایش این طرز تلقی از ازدواج بحث‌های نظری مختلف و ایده‌های متفاوتی وجود دارد؛ بعضی علت را در تحول جمعیتی دهه‌ی۶۰ و روبه‌رو شدن با یک توده‌ی جمعیتی می‌دانند. این توده در هر دوره‌ای که قرار گرفته است، برای آن دوره به حساب کثرت نفرات بحران به بار آورده است و هم اکنون به دوره‌ی ازدواج رسیده است. بعضی هم علت را تحوّلات فرهنگی دهه‌ی گذشته می‌دانند؛ فرهنگی که جوانان را به سمت ارتباطات باز اجتماعی کشاند که نتیجه‌ی آن آشنایی‌های مخرّب قبل از ازدواج و انتخاب‌های احساسی یا به بیان بهتر اجباری است که منجر به تنش‌های بعد از ازدواج می‌گردد و در نتیجه عدم رغبت به ازدواج را در جامعه گسترش می‌دهد.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
زهرا74
زهرا74
1398/11/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مطلع مهر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مطلع مهر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک