رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شعله شمع
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 9 رای
نویسنده:
مترجم:
جلال ستاری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 9 رای
این کتاب ترجمه بازپسین نوشته دانشی‌مرد ژرف‌اندیش گاستون باشلار (1884 1962) است که گزارش اثر معروفش «روانکاوی آتش» می‌باشد. در این کتاب کوچک نویسنده با شیوه و راه و رسمی نو در تفکر و نقد ادبی، در باب روشنایی شمع و شماله و چراغ و راست بالایی فتیله و شب‌بیداری خیال‌پرداز آتش پای اختر باره داد سخن رانده است. نویسنده این کتاب را به رمان‌نویس نیمه‌گمنام فرانسوی «هانری بوسکو» تقدیم کرده است و این ارادتمندی به نویسنده‌ای که رمان‌هایی رمزی و اسرارآمیز و رازورزانه و شاعرانه و خیال‌اندود نوشته و از روشنایی آتش‌فام شمع و چراغ شبپار، به فصاحت و بلاغت سخن گفته، میزانی از حال و هوای کتاب به دست می‌دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1398/11/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شعله شمع

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب شعله شمع، یادآور دوباره زنده شدن و زیستن برای فردایی دیگر است. نویسنده در پایان کتاب می گوید: آری اگر فقط می توانستیم بنویسیم شاید سپس ممکن بود که بیندیشیم او به سخن نیچه در لطیفه ای خارق عرف و عادت اشاره می کند و می گوید: نخست بنویس و سپس فلسفه بافی کن. اما آدمی در کار نوشتن بسی تنهاست و برگ کاغ سپید نخست آنقدر سپید و خالی است که به راستی نوشتن نمی تواند سرآغاز هستی باشد. این کتاب می خواهد بگوید که از میان همه تصاویر خیال، تصاویر خیال آتش چه ساده و چه پیچیده اعم از خردمندانه و شوریده نشانی از شعر دارند. هر خیال پرداز در خصوص آتش، شاعری بالقوه است. هرگونه خیالبافی درباره شعله خیالبافی ستایشگر شعله است. این ستایش ریشه در گذشته دوردست ما دارد. انسان برای شعله ستایشی طبیعی دارد. شعله لذت بیشتر دیدن را فراتر از آنچه همواره دیده شد، زیبا می سازد و وادارمان می کند که بنگریم.
شعله شمع
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک