رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ روابط آمریکا و شوروی: از انقلاب روسیه تا فروپاشی کمونیسم

تاریخ روابط آمریکا و شوروی: از انقلاب روسیه تا فروپاشی کمونیسم
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 19 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 19 رای
در پیشگفتار کتاب آمده است: اکنون زمان مناسبی فرارسیده است تا این پرسش اساسی را مطرح کرد که این کشاکش جنگ سرد بر سر چه چیزی بود؟!
کتاب حاضر نیز تلاشی است در راستای پرداختن به همین پرسش از منظر سیاست آمریکا در مورد اتحاد شوروی از فاصله زمانی انقلاب 1917روسیه تا فروپاشی شوروی . بخش بزرگی از این کتاب اختصاص به ماجراهای متعدد در روابط ایالات متحده و شوروی از زمان انقلاب 1917 روسیه به بعد دارد، مانند مداخله آمریکا در روسیه در سال‌های 1918تا 1920، شناسایی سیاسی اتحاد شوروی توسط آمریکا در 1933، برپایی جنگ جهانی دوم، خاستگاه جنگ سرد و یک رشته بحران‌ها و بهبود روابط در سراسر دوران جنگ سرد مانند بحران موشکی کوبا، تنش‌زدایی در عصر نیکسون ـ کیسینجر، برپایی یک جنگ سرد جدید در اوایل دهه 1980و فروپاشی کمونیسم در عصر گورباچف .کتاب حاضر به هنگام بررسی این ماجراها، این فکر را ارائه می‌دهد که شکل‌گیری سیاسی آمریکا در مورد شوروی تا حدودی در اثر یک محاسبه منطقی درباره خطر احساس شده از جانب شوروی و تا اندازه‌ای نیز زاییده تعداد زیادی عوامل داخلی در درون ایالات متحده بوده است مانند : ملاحطات سیاسی، منافع اقتصادی و عوامل عاطفی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/06/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ روابط آمریکا و شوروی: از انقلاب روسیه تا فروپاشی کمونیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ روابط آمریکا و شوروی: از انقلاب روسیه تا فروپاشی کمونیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک