رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
صداهایی از زمین ناممکن
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
کتابی که پیش رو دارید، مجموعه‌ای از گفتگوها و گزارشی فشرده از سرزمین بومیان مکزیک و شرحی از مبارزات جاری و مقاومتی است که از بیست و دو سال پیش تا کنون در مناطقی از مکزیک زاده شده و بالیده است. در این میان، بی‌تردید جنبش زاپاتیستی نه فقط در بطن نبرد ستمدیدگان بومی و جنبش‌های مبارزاتی فرودستان در سرتاسر مکزیک نقش محوری داشته، بلکه در سرتاسر امریکای لاتین الهام‌بخش مقاومت و اشکال مختلفی از تلاش جمعی در ایستادن مقابل استعمار و استثمار، و نیز در جهت تعیین سرنوشت و اداره‌ی زیست اجتماعی-سیاسی به دست خودِ ستمدیدگان بوده است. نام زاپاتیست‌ها در کنار دیگر جریانات رزمنده‌ی چپ قارّه‌ی امریکا از آن رو درخشندگی مضاعفی دارد که هم‌زمان در سطوح و عرصه‌های متعددی مبارزه را به‌ مثابه‌ی اراده‌ای جمعی متبلور کرده است، و در این راه شیوه‌های مختلفی از مبارزه‌ی مسلحانه تا کار اجتماعی و نیز کارزارهای سیاسی و نیز ابزارهای گوناگونی که موجود بوده و یا ساخته شده را برای نبرد به خدمت گرفته است.

آنان توانسته‌اند از یک سو شکاف سهمگینی در قدرت دولتی متمرکز ایجاد کنند و علیه دولت مستعمره و استبدادی مکزیک اعلان جنگ کنند، و از سوی دیگر جداسازی نژادی و نابرابری و تبعیض دهشتناکی را به چالش بکشند که شهروندان جامعه مکزیک را به وضوح درجه‌بندی کرده است. آنان همچنین همبستگی میان گروه‌های گونه‌گون فرودستان را به ضرورت و اصلی تخطی‌ناپذیر در گفتار و عمل اجتماعی-سیاسی خود بدل کرده‌اند، و بدین ترتیب رنگین کمانی از مبارزات و مقاومت‌ها شامل جنبش‌های بومیان، کارگران، دانشجویان، زنان، دهقانان، معلمان، منادیان دادخواهی و … را در پیوندی معنادار با یکدیگر قرار داده اند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
salgado
salgado
1396/12/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی صداهایی از زمین ناممکن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
صداهایی از زمین ناممکن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک