رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مانیفست سایبرگ
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 18 رای
نویسنده:
مترجم:
امین قضایی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 18 رای
فمینیسم در روابط اجتماعی علم و فن آوری

کتاب مانیفست سایبرگ فمینیسم را در روابط اجتماعیِ علم و فن‌آوری مورد توجه خود قرار داده است. نویسنده کتاب دانا هاراوی متولد 1944 است و در زمینه‌های مطالعاتی هم‌چون فلسفه و جانورشناسی و در عین حال مطالعات جنسیت و زنان فعال است. او در سال 2000 جایزه‌ای را برای مطالعات اجتماعی در علم، دریافت کرد. پس از آن تمرکز عمده هاراوی نیز بر همین موضوع شکل گرفته و بیشتر عمر خود را در این حوزه صرف کرده ‏است.
اثر اصلی هاراوی «میمون‌ها، سایبرگ و زنان، بازابداع طبیعت» در نظریه‌پردازی از سیاست پساانسان، سایبرگ و ایده‌آل فنی و اسطوره‌ای، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. فصلی از کتاب مذکور به نام مانیفست سایبرگ مجزا گشته و در کتاب حاضر ارائه شده است. هاراوی در مانیفست خود، استعاره‏ سایبرگ را برای بحث در باب روابط علم، فن‌آوری و فمینیسم سوسیالیستی مطرح می‌کند. (ص 8)
او در این اثر نشان می‌دهد که فرهنگ فن‌آوری، دوگانه‌انگاری‌های قدیمی اندیشه غربی مانند ذهن/ بدن، من/ دیگری، انسان/ حیوان، مرد/ زن، انسان/ ماشین و .. را به چالش کشانده است.
وی معتقد است که "ما دیگر قادر نیستیم در قالب این دوتایی‌ها و حتی در قالب هویتی بیولوژیکی فکر کنیم. در واقع ما سایبرگ شده‌ایم، مخلوطی از انسان و ماشین که سویه‌های زیست‌شناسانه‏ ما به سویه‌های الکترونیکی و مکانیکی درهم گره خورده است".
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1396/04/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مانیفست سایبرگ

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مانیفست سایبرگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک