رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تحفه الشاهیه در مناقب مولا امیرالمومنین علیه السلام

تحفه الشاهیه در مناقب مولا امیرالمومنین علیه السلام
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 16 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 16 رای
در منا‌قب مولا امیرالمومنین علیه‌السلام‌، تا‌ریخی‌، ولایی‌، اخلاقی‌، اعتقا‌دی

مسئله امامت یکی از مسائل بسیار مهمی است که از دیر زمان میان دانشمندان اسلامی مورد بحث و گفتگو بوده است. در حقیقت ریشه این بحث و اختلاف به صلی الله دوران پس از رحلت پیامبراکرم علی الله و ماجرای سقیفه باز می گردد. دیدگاههایی که از آغاز پیرامون این مسئله شکل گرفت و پس از آن در طول سالیان دراز میان فرق گوناگون اسلامی مطرح گردید همه برخاسته از یک سلسله اندیشه ها و برداشتهای مختلف بود که سبب شد در مورد مسئله امامت و کیفیت و شرایط آن اظهار نظرهای گوناگون صورت گیرد.
آنچه در این مسئله مسلّم است این است که هیچ یک از فرق اسلامی اصل امامت را انکار نمی کنند و همه معتقدند که پس از رحلت پیامبر باید هدایت و رهبری جامعه در اختیار فردی قرارگیرد. تنها اختلاف در این است که آیا منصب امامت مانند مقام رسالت و نبوت است که باید فردی که عهده دار آن میگردد، از سوی خداوند برای این منصب معین شده باشد یا اینکه نصب الهی لازم نیست و مشکل امامت با رای اهل حل و عقد حل می گردد؟ البته در مورد مسائل فرعی امامت نیز اختلاف نظرهایی میان فرق اسلامی وجود دارد که آنها مورد بحث مانیست و در جای خود مطرح شده است. در مسئله مورد نظر ما شیعه معتقد است که امامت منصبی الهی است و امام باید از سوی خدا و به تصریح پیامبر معین شود و تعداد آنها مشخص و نام و خصوصیات هر یک از زبان پیامبر بیان شده است.
در برابر این عقیده اهل سنت معتقدند که امامت و رهبری جسامعه پس از رحلت پیامبر در اختیار فردی قرار میگیرد که مردم او را برای این مقام برگزیده باشند و نصب الهی شرط امامت نیست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/10/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحفه الشاهیه در مناقب مولا امیرالمومنین علیه السلام

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تحفه الشاهیه در مناقب مولا امیرالمومنین علیه السلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک