رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فیزیک سال دوم دبیرستان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک - سال 1368

فیزیک سال دوم دبیرستان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک - سال 1368
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 28 رای
مولفان: ابوالقاسم قلم سیاه-محمد علی پیغامی-محمود عرب اوف

در فیزیک سال اول آموختیم که انرژی صورت هائی مختلف دارد و با راه کار هائی می توان یک نوع انرژی را به نوع دیگر تبدیل کرد در تمام این تبدیل و تحولات انرژی هیچگاه از بین نمی رود و این اصل بقای انرژی نام دارد. فصل اول این کتاب به یک نوع خاص از این انواع انرژی (انرژی گرمائی) می پردازد و طی آن مفاهیم مهم فیزیکی مانند گرما،دما و صورت های گوناگونی که ماده بوسیله حرارت گرفتن (یا از دست دادن حرارت) به حالت های گوناگونی مانند حالت جامد،مایع و گاز در می آید پرداخته می شود و به مفاهیم دیگری مانند دمای نهان ذوب،تبخیر،تغییر حجم و طول و سطح در اثر حرارت خواهیم پرداخت.
فصل دوم کتاب به یکی دیگر از مفاهیم مهم فیزیکی یعنی مبحث نور خواهیم پرداخت. در این فصل می بینیم که نور نیز نوعی از انرژی است بنابراین تمام خصوصیات مربوط به پدیده انرژِی در ان نیز وجود دارد. به طور مختصر به ماهیت نور به عنوان موج اشاره خواهد شد ولیکن شالوده فصل های بعدی کتاب به اپتیک هندسی خواهد پرداخت و طی آن با مفاهیمی مانند بازتاب نور در اینه ها و سطوح با ضریب شکست متفاوت ، انکسار وشکست نور خواهیم پرداخت و سپس به عدسی ها که نور طی قواعدی خاص بسته به ضرایب شکست متفاوت دو طرف عدسی و چگونگی تشکیل تصویر از یک شیئی و کاربردهای عملی بسیار مهم عدسی ها در دوربین تلسکوپ و میکروسکوپ خواهیم پرداخت. چشم نیز به عنوان یک دستگاه اپتیکی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت و در انتها به معایب چشم و چگونگی رفع این معایب به وسیله عدسی ها خواهیم پرداخت. گفتیم که نور دارای خاصیت موجی است و بنابر این دارای طول موج و طیف نوری هم می باشد و در پایان این کتاب نیز فصلی مختصر به خواص موجی نور اختصاص دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khosro1952
khosro1952
1395/02/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فیزیک سال دوم دبیرستان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک - سال 1368

تعداد دیدگاه‌ها:
1
فیزیک سال دوم دبیرستان علوم تجربی و ریاضی و فیزیک - سال 1368
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک