رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پژوهشنامه هویت
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 11 رای
گروه نویسندگان

در دنیای کنونی، هویت به یکی از مفاهیم و موضوعات محوری در پژوهش‌ها و ادبیات علوم اجتماعی تبدیل شده است و نویسندگان و محققان متعلق به رشته‌های مختلف علمی مجبور به توجه و پرداختن به آن شده‌اند. رشد طیف وسیع فعالیت‌های علمی در این‌باره ـ که منشاء جامعه‌شناختی، مطالعات فرهنگی، علوم سیاسی، فلسفه و مطالعات روابط بین‌الملل دارند ـ همگی حاکی از اهمیت‌یابی مقوله هویت است. علاوه بر این، از منظر حاکمیتی نیز هویت اجتماعی و ابعاد مختلف آن مانند هویت ملی، هویت قومی و غیره مورد توجه جدی قرار گرفته و در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های موجود جایگاه ویژه‌ای یافته است. از جمله در جمهوری اسلامی ایران و در سند چشم‌انداز بیست ساله نیز ارتقاء سطح هویت ملی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک در نظر گرفته شده است.
بر این اساس و با توجه به رابطه قوی میان هویت و سایر ابعاد نظام اجتماعی، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تحقیقات و بررسی‌های متعددی را پیرامون موضوع هویت در دست تدوین و تنظیم دارد و بر تولید گزارشات راهبردی، پژوهشی و مقالات مختلف در این عرصه اهتمام ورزیده است که تعدادی از آنها در مجموعه حاضر ارائه شده است. دراین مقالات که با رویکردهای فلسفی، سیاسی، جامعه‌شناختی به موضوع هویت اجتماعی پرداخته‌اند نویسندگان هر کدام از دریچه و زاویه خاص و تخصصی به تأمل درباره هویت پرداخته و دیدگاه‌های خود را در این‌باره بیان کرده‌اند.

فهرست مطالب
پیشگفتار 5
هویت از نگاه فیلسوفان/ محمدحسین ایراندوست... 7
درآمدی بر جدول ریخت‌شناسی هویت، سیاست، امنیت/ مهدی مطهرنیا 31
فراشد تکوین و تکون تدریجی عناصر هویت ملی در ایران/ داور شیخاوندی.. 63
جهانی‌شدن و هویت فرهنگی/ کمال پولادی.. 99
هویت‌دهی به مسلمانان بررسی موردی نشریات آمریکا و انگلیس/ مریم‌سادات غیاثیان 121
جهانی‌شدن و هویت فرهنگی/ جان تامیلسون؛ برگردان الهام کریمی.. 137
لیبرالیسم و سیاست تفاوت بررسی آراء ایریس یانگ/ مایکل کنی؛ برگردان نیلوفر صمیمی 155
وابستگی ملی و میهن‌پرستی در ملل اروپایی: مطالعات موردی هویت ملی در انگلستان/ دسپنا م. روتی ـ اوانتیا لیونس ـ زنیا گریسوچو؛ برگردان ابراهیم حاجیانی 173
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
korouni
korouni
1394/10/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پژوهشنامه هویت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پژوهشنامه هویت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک