رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روشنگری : قدم اول
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 21 رای
طراح و گرافیست : آندرژ کروز

سری کتب قدم اول که توسط انتشارات شیرازه منتشر شده اند،کتاب هایی هستند مصور ، آسان و جذاب و خواندنی که برای آشنایی و قدم اولیه به سوی بزرگان علم و فلسفه نوشته شده اند و از این حیث برای مخاطب خاص و عام جذاب و مفید است.
.......................

عصر روشنگری که به دورانی اطلاق می‌شود که قرون هجده و نوزده میلادی را در بر می‌گیرد، نه فقط نقطة عطفی در تاریخ تمدن بشر به شمار می‌رود، بلکه دورانی است که طی آن جنبش‌های مهّم فلسفی، علمی و اخلاقی چشم‌انداز بشر را در ارتباط با الهیات، انسان، طبیعت و اجتماع از بُن دگرگون ساختند. در این دوران، روشنگرانِ سراسر اروپا در تلاش برای تبیین نظم نوینی هستند که در آن همة روابط انسانی، اعم از همبستگی‌های اجتماعی و سیاسی و ارتباط انسان‌ها با قدرت‌های غالب جامعه یعنی دولت و مذهب از نو تعریف می‌شوند.
کتاب حاضر که مروری است،جذاب و مصور بر مهّم‌ترین جریان‌های فکری عصر روشنگری و سیری در اندیشة مؤثرترین متفکران آن -از والتر و دیدرو و روسو گرفته تا هیوم و آدام اسمیت و کانت-؛ قدم اولی است برای آشنایی با روندها، ساختارها ومفاهیمی که دانشمندان و فلاسفة این دوران به کار گرفتند تا رازهای سر به مُهر طبیعت را بگشایند و تحت انقیاد انسان آورند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/07/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روشنگری : قدم اول

تعداد دیدگاه‌ها:
3
یکی از دلایل پیشرفت مغرب زمین را باید در عصر روشنگری و جریان عقل گرایی بر امده از آن جستجو کرد.
من هم خیلی مشتاق خواندن این کتاب هستم از توضیحاتی که بالا نوشته شده کتاب خیلی خوبی به نظر میاد .
نیم ساعت از پشت کامپیوتر بلند شدم! حیف!!:((
روشنگری : قدم اول
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک