رسته‌ها
گزارش ایران از یک سیاح روس
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 43 رای
مترجم:
سید عبدالله
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 43 رای
.
به اهتمام : محمد رضا نصیری

خاطرات یک سیاح روس

از مقدمه ی کتاب:
تحقیق و تتبع در بافت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر ملتی منوط به بررسی مسائلی است که از طرف پژوهشگران و مطلعان عرضه شده است. در این میان مشاهدات عینی که دست کم هم ارز اسناد کتبی به شمار می روند، از اهمیت وپژه ای برخوردارند و سفرنامه ها نیز از این مقوله اند.....
و اما اوراقی که هم اکنون از نظر خوانندگان گرامی می گذرد،خاطرات یک سیاح روس است که متاسفانه از شرح حال و سوانح زندگانی وی اطلاعی در دست نیست. تنها موردی که می دانیم، این است که وی از کارمندان تلگراف شمال روسیه بوده و به ادعای خود قریب به سه سال در سرزمینهای ماورای خزر به سیر و سیاحت پرداخته. نویسنده این اثر در سال 1887 م / 1354 ق از طریق بندر اوزون آده، واقع در شمال شرقی بحر خزر، به خاک ایران قذم گذاشته و از راه آشوراده، مشهدسر (بابلسر) و بار فروش (بابل) وارد تهران شده است. در تهران توسط پرنس دالگورکی، سفیر روسیه به حضور ناصرالدین شاه باریافته و پس از 10 روز اقامت و گشت و گذار در تهران (از اول دسامبر تا ده دسامبر/ 22 ربیع الاول تا 2 ربیع الاخر) از راه قزوین ، رشت، انزلی به روسیه مراجعت کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
72
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
siavash1350
siavash1350
1391/01/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گزارش ایران از یک سیاح روس

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کارفرهنگی بزرگی را بدون ادعا ودرسکوت به سرانجام رسانده اید که بسیار بیشتر ازکار مدعیان وگروه های که باغوغا وفریاد درمانی کارفرهنگی می کنند موثرمی باشد دست همگی دست اندرکاران درد نکند .
سلام سپاس فراوان داریم از زحمات اینده دار شما. لطف کنیدسفرنامه های عصرقاجار را بگذارید
متشکرم . اگر ممکن است سفرنامه ی کارلا سرنا را که در عهد ناصرالدین شاه به ایران آمد در سایت بگذارید .
گزارش ایران از یک سیاح روس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک