رسته‌ها

ازدواج دائم و ازدواج موقت از نظر اسلام

ازدواج دائم و ازدواج موقت از نظر اسلام
امتیاز دهید
5 / 2.3
با 432 رای
امتیاز دهید
5 / 2.3
با 432 رای
گرد آورنده: حسن موجودی
پاسخ به ایرادات ازدواج موقت
گاهی گفته می شود چه تفاوتی میان ازدواج موقت و فحشا وجود دارد؟پاسخ آنها که چنین می گویند گویا اصلا از مفهوم ازدواج موقت آگاهی ندارند،زیرا ازدواج موقت تنها با گفتن دو جمله تمام نمی شود بلکه مقرراتی همانند ازدواج دائم دارد،یعنی چنان زنی در تمام مدت ازدواج موقت منحصرا در اختیار این مرد باشد و به هنگامی که مدت پایان یافت باید عده نگه دارد یعنی حداقل 45 روز از اقدام به هرگونه ازدواج با شخص دیگری خودداری کند،تا اگر از مرد اول باردار شده وضع او روشن شود.حتی اگر با وسایل جلوگیری اقدام به جلوگیری از انعقاذ نطفه کند باز هم رعایت این مدت واجب است.واگر از او صاحب فرزندی شد باید همانند فرزند ازدواج دائم مورد حمایت او قرار گیرد و تمام احکام فرزند بر او جاری خواهد شد. در حالیکه در فحشاء هیچ یک از این شرایط و قیود وجود ندارد.
ایراد دیگری که به این نوع ازدواج وارد میکنند اینست که ازدواج موقت توسط بعضی افراد هوسباز مورد سوءاستفاده قرار میگیرد و هر نوع فحشا را در پشت این پرده انجام میدهند. تا آنجا که افراد محترم هرگز تن به ازدواج نمیدهند و زنان با شخصیت از آن ابا دارند.در پاسخ باید گفت سوء استفاده از کدام قانون در دنیا نشده است؟آیا باید جلوی یک قانون فطری و ضرورت اجتماعی را به خاطر سوءاستفاده گرفت؟یا باید جلوی سوءاستفاده کنندگان را بگیریم؟
میگویند : ازدواج موقت سبب می شود که افراد بی سرپرست همچون فرزندان نامشروع تحویل به جامعه داده شود..در پاسخ باید گفت فرزندان نامشروع از نظر قانونی نه وابسته به پدرند و نه مادر،در حالیکه فرزندان ازدواج موقت کوچکترین تفاوتی با فرزندان ازدواج دائم حتی در میراث و سایر حقوق اجتماعی ندارند و گویا عدم توجه به این حقیقت سرچشمه اشکال فوق شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
33
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1387/05/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ازدواج دائم و ازدواج موقت از نظر اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
454
این نوشته‌های چندش‌آور چیست که در تارنگار گذاشته‌اید؟ این رفسنجانی زنده نمانست تا ببیند ایران با همین صیغه چه خانه‌های عفافی در ایران یا برای مسافران عراقی روسپی‌خانه در خراسان درست کرد، امروزه تازیان عراق به ایران می‌آیندو روسپیان ایرانی را صیغه می‌کنند سپس می‌روند فیلم می‌گیرندو با نازش‌و بالندگی می گویند با پول بی ارزش ایران چه کارها در این کشور نکرده‌اند! این بدبختی تا به آنجا رفته است که علم الهدی هم صدایش درآمده است! می توانید این دو مستند کوتاه را ببینید:
یوتوب: تجارت جنسی زائران عراقی در مشهد
یوتوب: بازار داغ دلالان صیغه و فروش دختران ایرانی
از تازیان نمی‌توان چشم داشت، زیرا در مغز اینان دو چیز است، یک جنگ و تروریسم، دوم زن‌بارگی. با این روی چرا خود ایران جلوی این کارها را نمی‌گیرد؟ خود تازیان اهواز که عربیزگان یا مستعربه‌های عراقی هستند هم فغان و فریاد خوشی سر می‌دهند که تازیان روسپیان ایران را می‌خرند! با این روی آن می‌گویند "دختران ایران" زیرا دوست دارند برای کین‌خواهی از ایرانیان به دختران آنان دست‌درازی کنند، همانند همان کاری که تازیان راستین از عربستان هزار و چهارصد سال پیش به سر عراقیان و ایرانیان آوردند. ونکه به آن اندازه نادان هستند که نمی دانند خود دختران عرب ایران در میان آنان هستند. این کسانی که هوادار صیغه هستند، مادر بیوه و خواهرشان را به صیغگی می‌دهند؟
[quote='rank']ازدواج موقت خیلیم عالیه[/quote]
کی میگه بده !!!
اونم واس بعضی از آدای خوش اشتها خوبه!!!

ولی همونطورهم برای جنس مخالفت میتونی اظهار نظر کنی؟؟؟
مثلا برای همسرت!!!!؟؟ فک نکنم!!! اگر خیلی باجنبه و منطقی باشی ته تهش میخای بگب که طبیعت زن با مرد فرق داره
یاد سال دوم دبیرستانم افتادم
با دبیر دینی مدرسمون بحث میکردم جایی برگشت گفت شما اگه خودت یا برادرت بره سوپرمارکت و خرید کنه احساس امنیت میکنی یا خواهرو مادرت؟!؟!؟!!
چیزی نگفتم و فقط به حرفایی که بیشتر به جامعه شناسی مربوط میشد گوش دادم بعدا فهمیدم چقدر آماتور بود
دوست عزیز اگر شماهم اینطور فکر میکنی باید بدونی که جواب من نسبت به اون سوال همونیه که فکر میکنی بله زن در جامعه ی ما نسبت به مرد آسیب پذیر تره اما آیا این دلیل میشه که طبیعت زن هم آسیب پذیر تر بدونیم ؟؟؟
خیر؛ وقتی صحبت از جامعه میشه صحبت از ما میشه ما یعنی من وشما +تفکراتمون
این ماییم که جامعمونو تشکیل دادیم ماییم که جامعه ای تشکیل دادیم که زن در این جامعه آسیب پذیر تر از مرد شناخته بشه پس ما خواستیم که این اتفاق بیفته این نهایت خودخواهی که به راحتی در رابطه با زن اینطور قضاوت کنید
پس طبیعت زن آسیب پذیر تر از مرد نیست ما میتونیم هر طور که بخوایم جامعمونو شکل بدیم پس میشه جامعه ای شکل داد که هردو جنسیت به اندازه ی هم از قوانین بشری بهره ببرند و از نجا به برابری و آزادی هردو طرف میرسیم و تازه میفهمیم که چه نگاه کثیفی نسبت به زن داشته ایم:O:!
عید من آن روزی است که کسی جای دلیل و منطق آوردن بحث را شخصی نکند
امام مهریاد (ع)
سلام بر rank عزیز
اگه من بگم می خوام با خواهرت ازدواج موقت کنم بازم می گی خوبه؟؟؟ببخش اگه رک می گم ها؟؟؟ولی از لحاظ جامعه شناسی یک کار بسیار اشتباهی.یک فکر و مطالعه کن درک می کنی؟؟
با سلام بر فلاسفه های دانای ایران زمین.
داشتم مباحث رو می خوندم که هم می گریستم و هم می خندیدم به خاطر مباحث الکی؟
دوست عزیزی که از ایه قران انا لله و انا الیه راجعون حرف می زنی فکر کنم کتابهای بینش واخلافی که خونی تاثیر زیادی در فکر گذاشته؟
اخه زمانی که ارسطو علتهای چهار گانه را می گفته قران کجا بوده؟؟؟چرا قیاس محل فارغ میکنی؟؟استدلال های شما به مانند ببخشید ها
پهن خوش بو می مانند.یکم برو کتاب های راسل.ولتر.شوپنهاوور.لاک.انگلس.مارکس.کانت.دکارت.نیچه.لاپلاس و...را بخوان و انالیز کن و همچنین زردهشت.فیثاغورس.سقراط.بقراط.اپیگور.افلاطون و ارسطو را بررسی کن بعد اگه از جدل لاطائلی که میزلن سواد و دانشت را می رساند خجالت نکشدی؟؟؟
اگر هم خواستی با من جدل کنی این کار رو نکن؟؟؟چون من هنوز بر این باورم که:دانم که ندانم;-)
[quote='sarina2727']از ملانصرالدین پرسید: «ملا، آیا تابه‌حال به فکر ازدواج افتاده‌ای؟» ملا در جوابش گفت:...
...«بله، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم.»
دوستش دوباره پرسید: «خب، چی شد؟»
ملا جواب داد: «بر خرم سوار شدم و به هند سفر کردم، در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود ولی من او را نخواستم، چون از مغز خالی بود.»
ملا ادامه داد: «به شیراز رفتم؛ دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا، ولی من او را هم نخواستم، چون زیبا نبود.»
ملا مکثی کرد و در ادامه گفت: «ولی آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که هم بسیار زیبا بود و هم این‌که خیلی دانا بود و خردمند و تیزهوش. ولی با او هم ازدواج نکردم.»
دوستش کنجکاوانه پرسید: «چرا؟!»
ملا لبخندی تلخ زد و گفت: «برای این‌که او خودش هم دنبال چیزی می‌گشت که من می‌گشتم!»[/quote] خداییش جای ملا خالیه دوست داشتم با اون جملات طنزش یه صفایی به کامنت های این لینک میداد!

نقل قول از مهتاب الف:
بد نیست نگاهی به این بندازین
http://www.forums.mihandownload.com/thread217595.html

جالب بود.
نه به اون شوری شوری(سمت چپ وسط خیابون) نه به این بی نمکی(سمت راست)
البته سمت راست به علت میزان فراوانی بهتره بگیم "گس"!
البته نظر بنده ربطی به کتاب نداشت.من از زاویه روانشناسی عرض کردم!!!
نفهمید یم ازدواج دایم با موقت چه ربطی به این نظرات داره کوه وزمین وگالیله وفلاسفه.........
بد نیست نگاهی به این بندازین:))
http://www.forums.mihandownload.com/thread217595.html
ازدواج دائم و ازدواج موقت از نظر اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک