رسته‌ها

حسین خدیو جم
(1306 - 1365 هـ.خ)

نویسنده، مترجم، محقق و غزالی پژوه
مشخصات:
نام واقعی:
سید حسین خدیو جم
تاریخ تولد:
1306/00/00 خورشیدی
تاریخ درگذشت:
1365/07/24 خورشیدی (59 سالگی)
محل تولد:‌
مشهد
جنسیت:‌
مرد
ژانر:‌
عرفان و فلسفه اسلامی
زندگی‌نامه
او با سعی و همت فراوان به دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد وارد شد و لیسانس خود را دریافت کرد و از آن پس به تحقیق در کتابخانه‌ها پرداخت. در سال ۱۳۴۱ به تهران آمد و در کتابخانه ملی مشغول کار شد؛ سپس به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و با مؤسسه انتشارات بنیاد فرهنگ ایران همکاری می‌کرد. در سال ۱۳۴۴ موفق به اخذ دکترا از دانشگاه بیروت شد. مدتی نیز رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بود. حسین خدیوجم در ۲۵ مهر ۱۳۶۵ در مشهد درگذشت و پیکرش مطابق وصیتش در بقعهٔ هارونیه (نزدیک شهر توس)، در جوار گور ابوحامد محمد غزالی به خاک سپرده شد.
بیشتر
ویرایش

کتاب‌های حسین خدیو جم
(12 عنوان)

آخرین دیدگاه‌ها

تعداد دیدگاه‌ها:
1

 حسین خدیو جم (زاده ۱۳۰۶ خورشیدی در مشهد - درگذشته ۲۵ مهر ۱۳۶۵ در مشهد) نویسنده، مترجم و محقق و غزالی پژوه معاصر بود.خدیو جم در سال ۱۳۰۶ خورشیدی در مشهد به دنیا آمد. توان مالی خانواده اش ضعیف بود و دوران نوجوانی را به سختی گذراند و در حرفه‌های مختلف کارگری کرد. با سعی و همت فراوان به دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد وارد شد و لیسانس خود را دریافت کرد و از آن پس به تحقیق در کتابخانه‌ها پرداخت. در سال ۱۳۴۱ به تهران آمد و در کتابخانه ملی مشغول کار شد؛ سپس به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و با مؤسسه انتشارات بنیاد فرهنگ ایران همکاری می‌کرد. در سال ۱۳۴۴ موفق به اخذ دکترا از دانشگاه بیروت شد. مدتی نیز رایزن فرهنگی ایران در افغانستان بود.

حسین خدیوجم در ۲۵ مهر ۱۳۶۵ در مشهد درگذشت و پیکرش مطابق وصیتش در بقعهٔ هارونیه (نزدیک شهر توس)، در جوار گور ابوحامد محمد غزالی به خاک سپرده شد.او آثاری را از متون قدیم فارسی تصحیح کرده و آثاری را از ادبیات قدیم و جدید زبان عربی به فارسی برگردانده است.او قبل از رسیدن به شصت سالگی به دلیل بیماری دیابت درگذشت.


عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک