رسته‌ها
ورق روشن وقت
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 13 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 13 رای
جستارهایی در نواندیشی دینی، فلسفه و هنر

کتاب «ورق روشن وقت» در بر دارنده تأملات مکتوب سروش دباغ در هشت سال اخیر است. برخی از این جستارها را در ایامی که هنوز ساکن ایران بوده نوشته اما قریب به نود درصد آن، محصول فعالیت‌های هفت سال اخیر او است.
این کتاب شامل سه بخش است؛ فصل نخست، متضمن مقالاتی در حوزه «نواندیشی دینی» است؛ در این مکتوبات، مدلی فلسفی – الاهیاتی برای فهم ربط و نسبت میان ساحات سه‌ گانه دین به روایت نگارنده به دست داده شده علاوه بر اینکه حدود و ثغور امر وحیانی نیز به بحث گذاشته شده است.
از دیگر موضوعات این بخش می‌توان به واکاوی اخلاقی موضوعاتی همچون«ارتداد»، « ازدواج عرفی»، «مباهته» و «روایات» اشاره کرد. همچنین، حقوق بنیادین اقلیت‌های دینی و خداناباوران، مقولاتِ «اهانت به مقدسات» و «اهانت به غیرمسلمانان در قرآن» از دیگر موضوعاتی است که در این بخش مورد مداقه قرار گرفته است.
فصل دوم این کتاب، شامل جستارهای فلسفی نگارنده در سالیان اخیر است و متضمن بحث از مقولات و مضامینی چون«فلسفه اخلاق کانت»، «فضیلت‌گرایی اخلاقی»، «تجربه ملال»، «بی قراری» و «مرگ» است.
فصل سوم، نیز مشتمل بر نوشته‌های سینمایی دباغ در سالیان اخیر است، نظیر جستارهایی که درباره دو سینماگر برجسته ایرانی، اصغر فرهادی و عبارس کیارستمی نوشته و همچنین مکتوباتی درباره رمان‌ها و کتاب‌هایی که در سالیان اخیر خوانده است
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
550
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
علی بیاتی 2
علی بیاتی 2
1398/10/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ورق روشن وقت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ورق روشن وقت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک