رسته‌ها
از کجا آغاز کنیم؟
امتیاز دهید
5 / 2.3
با 23 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 2.3
با 23 رای
از متن کتاب:
موضوع سخنم یک موضوع خاص است و چون غالبا طبقات و گروههای اجتماعی که با لحن و متد بحث علمی سروکار ندارند، اعتراض می کنند که وقتی فلان بحث را مطرح کردی چرا این چیزها را هم که در متن موضوع بحثت بود، طرح نکردی؟ در صورتیکه شما بهتر می دانید که سخنران یا نویسنده وقتی موضوع خاصی را برای سخن و یا نوشتن انتخاب می کند، فقط و فقط مسئولیت این را دارد که در همان محدوده ای که عنوان سخنش مطرح است بماند و همه کوشش او در تحلیل درست و اثبات آنچه مدعی است، محدود باشد.
این است که مثلا وقتی بحثی درباره اسلام می شود، که چنین تهمتهایی دشمنان یا ناآشنایان به اسلام به آن می زنند، یک سخنران و یا نویسنده هنگامی که می خواهد در برابر آنها استدلال کند، خود به خود از نظر منطقی و علمی باید در موضوع سخن که نکته ها و موارد خاصی است که مورد اتهام واقع شده، مقید بماند. زیرا موضوع سخن وی آشنایی با اسلام و یا تعریف اسلام نیست که همه مسائلی را که در مورد آن طرح است یک جا در یک سخنرانی مطرح نماید. او فقط مدعی است که این مورد خاص بد طرح شده و پاسخ راستینش این است و اگر در این کار موفق شد، مسئولیتش را انجام داده است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
60
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/10/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی از کجا آغاز کنیم؟

تعداد دیدگاه‌ها:
2
این کتاب حاوی نظرات تاریخی دکتر شریعتی در مورد تحلیل مشکلات جوامع بالاخص جوامع اسلامی می باشد. نویسنده سعی در ارایه راه حل برطبق نظریه های مارکسیست -لنینیستی دارد آنگونه که خود از آن نظریات برداشت میکند. تحلیل تاریخی و فلسفی وی نیز بر اساس برداشت سطحی نویسنده از فلسفه و دین اسلام استوار است.
سلام
کسانی که این مجموعه را مطالعه کردند یه توضیح بدن که چطوریه خوبه خوب نیست ؟ جالبه ؟ جالب نیست؟:O:-(:((
از کجا آغاز کنیم؟
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک