رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خواجه رشیدالدین فضل الله
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 14 رای
خواجه رشیدالدین فضل الله که در سراسر دوره سلطنت غازان خان و جانشین او اولجایتو و هم در ابتدای سلطنت ابوسعید مقام وزارت ایلخان را داشت، طبیبی عالم و مورخی دانشمند بود. او به واسطه علم و مهارتی که در طب داشت، به درگاه ایلخان راه پیدا کرد و در سایه تدبیر و سیاستی که از خود نشان داد، مرتبه‌ای والا یافت. رشیدالدین به عنوان مورخ برجسته نیز مقامی ممتاز دارد و تألیفات تاریخی وسیع او که حتی تاریخ عالم را دربر می‌گیرد، به لحاظ وسعت و اعتبار و شیوه علمی که در تدوین و نگارش آن به کار رفته، اعجاب و تحسین محققان را برانگیخته است. این کتاب معرفی کلی و کوتاهی است از احوال و آثار و افکار رشیدالدین فضل الله همدانی و گامی در شناخت شخصیت و آثار این بزرگ‌مرد علم و ادب و سیاست.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hasanvahidi
hasanvahidi
1398/10/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خواجه رشیدالدین فضل الله

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یادش بخیر. طرح نو در آن زمان واقعا ناشری پیشرو بود و چقدر به صنعت جان‌گرفته‌ی نشر در آن سال‌ها رونق داد. همین مجموعه را به چند نفر پژوهشگر کاردان سفارش داد که تقریباً بیشتر آثاری که تألیف شد بعدها جزو مهم‌ترین منابع حوزه‌شان شدند یا دست‌کم آثاری واقعاً خواندنی بودند که نویسنده برایش زحمت کشیده بود. مثلاً اگر اشتباه نکنم ضیا موحد درباره‌ی سعدی، محمدعلی موحد درباره‌ی ابن بطوطه، ذکاوتی قراگوزلو درباره‌ی ابوحیان توحیدی، پرویز اذکایی درباره‌ی رازی، محمد قائد درباره‌ی عشقی و ... کاری به کتاب‌های سیاسی طرح نو و جهت‌گیری سیاسی آقای پایا ندارم، به لحاظ حرفه‌ی نشر واقعاً در آن دوره نمونه بودند و آثاری ماندگار سفارش دادند و چاپ کردند. در ترجمه‌ها و پژوهش‌ها واقعا حتی یک نمونه کتاب‌سازی هم نبود (کاری که متأسفانه بسیاری از ناشران اعم از خصوصی و دولتی در آن ید طولا دارند). در تاریخ نشر ایران نام فرانکلین، امیرکبیر، و خوارزمی به خاطر نقش‌شان در ترغیب مؤلفان و مترجمان به تولید آثار، ثبت شده است. در دهه‌ی هفتاد واقعاً به نظرم طرح نو نقش مشابهی داشت. شاهدش همین کتاب‌هایی که هنوز خواندن دارد.
خواجه رشیدالدین فضل الله
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک