رسته‌ها

مشاهیر خاندان صدر: شرح حال‌ها - جلد 1

مشاهیر خاندان صدر: شرح حال‌ها - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
مبالغه نیست اگر گفته شود، طی صدوپنجاه سال گذشته، هیچ خاندانی در میان خاندان‌های اصیل، بزرگ و مهم شیعه، ظهور نکرد که چون خاندان صدر، در بالاترین سطوح زعامت دینی، علمی، فکری، اجتماعی و سیاسی عالم تشیع، از سواحل شرقی دریای مدیترانه تا مرزهای شرقی ایران، به طور پیوسته و گاه در شکل و قامتی بلامنازع، نقش‌آفرینی کرده باشد.
براستی مشاهیر خاندان صدر چه کسانی هستند؟ کی، کجا و چگونه زندگی کردند؟ چه تحولی در جامعه خود ایجاد نمودند؟ کدام آثار ماندگار را بر جای نهادند؟ چه شد که توانستند در زندگی خود چنین موفقیت‌هایی را کسب کنند؟ جامعه برای باز تولید آنها چه باید بکند؟
طرح پژوهشی مشاهیر خاندان صدر تلاش دارد تا در حد بضاعت علمی اندک مؤلف، بعضی سوال‌های فوق را پاسخ گوید. برای این منظور در راستای دو محور تلاش می‌کند:
۱- نگارش شرح‌حال‌هایی تفصیلی از مشاهیر تراز اول و دوم خاندان صدر؛
۲- تدوین نسب‌نامه خاندان صدر و نگارش شرح‌حال‌هایی اجمالی از دیگر فرهیختگان این خاندان.

کتاب حاضر شرح‌حال تفصیلی تعداد بیست‌ونه تن از مشاهیر تراز اول و دوم خاندان صدر را به علاقمندان تقدیم می‌کند. البته تنها به مشاهیری پرداخته شده است که ایرانی بودند، یا سال‌ها در ایران زندگی کردند و لذا در ایران تاریخ دارند. همچنین شرح‌حال دیگر مشاهیر خاندان صدر که در ایران تاریخ دارند، در دفتر یازدهم خواهد آمد. دفاتر دوازدهم و سیزدهم به شرح حال مشاهیر غیر ایرانی خاندان صدر اختصاص خواهد یافت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
1072
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1398/09/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مشاهیر خاندان صدر: شرح حال‌ها - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مشاهیر خاندان صدر: شرح حال‌ها - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک